عطر خوش حرم رضوی در روستای «هودر» طبس پیچید

کاروان خدام رضوی در سفر به خراسان جنوبی به روستای هودر شهرستان طبس رفتند و این روستا را به عطر رضوی معطر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، کاروان زیرسایه خورشید شامگاه (۶ تیر) در ادامه سفر به خراسان جنوبی به مناسبت دهه کرامت وارد روستای هودر در بخش دستگردان طبس شد و مورد استقبال مردم این منطقه قرار گرفتند.

 

خدام بارگاه حرم‌مطهر رضوی بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در بین مردم روستای هودر زیارت شریف امین‌الله را قرائت کردند و یکی از خادمان حرم‌ رضوی نیز با مداحی در وصف امام رضا(ع) دل ارادتمندان را به پنجره فولاد گره زد.

 

حجت الاسلام «علیرضا رحیمی» مُبلغ کاروان زیرسایه خورشید در جمع مردم این روستا ضمن قرائت و تفسیر کوتاه سوره نصر، گفت: کاروان‌های زیر سایه خورشید حامل پرچم متبرک حرم رضوی دو پیام عمده از سوی حضرت امام رضا(ع) دارند ابتدا اینکه انتظار منجر به فتح نهایی می‌شود و پس از آن حفظ اتحاد و همدلی در خانواده و جامعه از لزومات پیروزی است.

 

وی با بیان اینکه کرامات هشتمین امام شیعیان به اندازه ای است که در گفتار نمی گنجد بر تبیین اندیشه‌های امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در بستر جامعه تاکید کرد و گفت: دهه کرامت فرصتی برای ایجاد پیوند مستحکم جوانان و نوجوانان با قرآن و ائمه اطهار (ع) است و باید سیره رضوی را بیش از پیش در جامعه اسلامی ترویج دهیم.

 

حجت الاسلام رحیمی ادامه داد: امروز اخلاق امام هشتم باید در جامعه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

در ادامه با قرائت صلوات خاصه علی‌ بن‌ موسی‌ الرضا(ع) با نوای دلنشین یکی از خدام حرم مطهر، حضار به زیارت هشتمین ستاره سپهر ولایت از راه دور نائل شدند. توزیع بسته بندی های نمک و نبات تبرکی از دیگر برنامه‌های خدام رضوی در این دیدار محدود مردمی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بود.

 

گفتنی است دهه کرامت امسال از سوم تیرماه و همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر با شعار «خدمت کریمانه؛ همدلی به رسم اهل‌بیت (ع)» آغاز شد. آخرین روز دهه کرامت نیز همزمان با سالروز ولادت پر خیر و برکت ثامن‌الحجج، حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) در روز ۱۳ تیرماه (۱۱ ذی‌القعده) است.

کد خبر 942859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha