دهه کرامت فرصت مناسبی برای افزایش بصریت دینی است

آیت‌الله حیدری دهه کرامت را فرصت مناسبی برای افزایش تقوا و بصیرت دینی دانست و گفت: لازم است به منظور ساخت جامعه اسلامی به‌دور از ناپاکی‌ها در این دهه بصیرت دینی خود را افزایش دهیم.

«آیت‌الله محسن حیدری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، ضمن تبریک آغاز دهه کرامت اظهار کرد: سنت حسنه‌ای که در دو دهه اخیر در کشور اتفاق افتاده نامگذاری روزهای ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) به‌عنوان دهه کرامت است که اقدام بسیار مطلوب و قابل تحسینی تلقی می‌شود.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: دهه کرامت فرصت بسیار مناسبی برای توجه و بررسی بیشتر مبانی اعتقادی و اخلاقی است تا به‌صورت دقیق‌تری با شخصیت‌های اهل‌بیت (ع) آشنا شویم، خوشبختانه وجود دو مرقد مبارک امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در ایران اسلامی منشاء برکات فراوانی برای کشور شده است.

 

وی به بررسی مفهوم کرامت پرداخت و تصریح کرد: در عرف کرامت به معنی بخشش به دیگران متبادر است در حالی که این یکی از معانی کرامت است؛ کرامت همه فضایل انسانی را در بردارد، بزرگ‌منشی، شهادت‌طلبی، مقاومت، صداقت و ... ار جمله مفاهیم کرامت هستند.

 

 امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه خداوند مبداء کرامت است ابراز کرد: در سوره علق می‌خوانیم «اقرا و ربک الاکرم» یعنی خداوند کریم‌تر از هر کریمی است، همه صفات جلالی و جمالی و همچنین کمالات در خداوند سبحان تجلی می‌یابند و هر کسی که به خدا بپیوندد عنوان کرامت را پیدا می‌کند.

 

وی شهادت را رفتار کریمان دانست و اضافه کرد: در حدیثی از پیامبر (ص) می‌خوانیم که ایشان برای تکمیل مکارم اخلاق مبعوث شدند و این نشان از آن دارد که کلمه کرامت چه واژه بزرگ و توسعه یافته‌ای است.

 

آیت‌الله حیدری به دلیل نامگذاری دهه کرامت اشاره کرد و اذعان داشت: حضرت معصومه (س) تالی تالو معصوم است، امام باقر (ع) ایشان را کریمه نام نهاد به همین دلیل روزهای ولادت میان کریمه اهل‌بیت تا ولادت برادر بزگوار ایشان امام رضا (ع) در یازدهم ذی‌القعده را دهه کرامت عنوان کردند.

 

وی در پایان اذعان داشت: دهه کرامت فرصت مناسبی برای افزایش تقوا و بصیرت دینی است، بنابراین لازم است به‌منظور ساخت جامعه اسلامی به‌دور از ناپاکی‌ها در این دهه بصیرت دینی خود را افزایش دهیم.

 

کد خبر 942880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha