اهدای پلاسمای خون برای بهبودیافتگان کرونا هیچ خطری ندارد

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بهبودیافتگان کرونا در سیستان و بلوچستان پلاسمای خون اهدا کنند، گفت: اهدای پلاسمای خون برای بهبودیافتگان کرونا هیچ خطری ندارد.

«سهیلا خسروی» در گفتگو با خبرنگار شبستان بیان داشت: پلاسما درمانی در کشورهای مختلف از جمله کشورمان آغاز شده و تاثیرات خوبی در درمان بیماران کرونایی داشته است.

 

مدیرکل انتقال خون سیستان  و بلوچستان یادآور شد: براساس مطالعات انجام شده پلاسما درمانی، کاهش 50 درصدی را در مرگ و میر و کاهش 30 درصدی در مدت بستری بیماران کرونایی را به دنبال داشته است.

 

خسروی تصریح کرد: پلاسما درمانی از اول اردیبهشت در زاهدان آغاز شده و تاکنون 33 واحد پلاسما از سوی بهبود یافتگان کرونا اهداء شده است.

 

وی افزود: شرایط اهدای پلاسما به تبع آن مثل اهدای خون است و بیماران کرونایی پس از گذشت 28 روز از بهبودی می توانند به سازمان خون زاهدان مراجعه کنند و پلاسمای خون خود را اهداء کنند.

 

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان بیان داشت: اهدای پلاسما ساده تر از اهدای خون است و هیچ خطری برای اهدا کنندگان ندارد.

 

خسروی گفت: با توجه به افزایش بیماران کرونایی در سطح استان، نیاز  مراکز درمانی به پلاسمای خون بهبودیافتگان افزایش پیدا کرده لذا واجدین شرایط اهدای پلاسما به سازمان انتقال خون زاهدان مراجعه کنند تا سازمان بتواند این فرآورده خونی را در اختیار مراکز درمانی قرار دهد.

کد خبر 942889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha