لزوم رونق بخشی به صنایع دستی در راستای تحقق «جهش تولید»

الطافی بر لزوم رونق بخشی به صنایع دستی در راستای تحقق «جهش تولید» تاکید کرد و گفت: رونق بخشی به این صنعت گمنام می تواند ارزآوری خوبی برای کشور هم داشته باشد.

«مازیار الطافی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: استقبال از هنر دست هنرمندان ایرانی همواره مورد توجه توریست ها و گردشگران خارجی بوده و این خود نشان از اهمیت موضوع هنر به ویژه «صنایع دستی» در میان ایرانی ها است.

 

دبیر شورای هماهنگی سازمان های مردم نهاد میراث فرهنگی افزود: گرچه با وجود تلاش های بسیار دولت مردان برای رونق بخشیدن به عرصه صنایع دستی، اما آنچنان که باید تا کنون این عرصه رونق زیادی در کشور نداشته و حتی برخی از رشته های صنایع دستی رو به فراموشی و انقراض است.

 

وی بیان کرد: تقویت و ترویج این صنعت با اهمیت دادن به هنرمندان و رفع مشکلات این قشر، ایجاد کارگاه های تولیدی و ترویج آموزش رشته های صنایع دستی می تواند در رونق بخشی به این صنعت گمنام که می تواند ارزآوری خوبی برای کشور هم داشته باشد بسیار موثر است.

 

الطافی خاطرنشان کرد: احیای صنایع دستی اصیل کشور به ویژه رشته هایی که مورد بی مهری قرار گرفته، لزوم پای کار آمدن مسئولان این حوزه را 2 چندان می کند تا با رونق بخشیدن به حوزه صنایع دستی به «جهش تولید» که مد نظر مقام معظم رهبری است، دست پیدا کنیم.

 

وی اظهار کرد: گرچه تلاش هایی در زمینه احیای صنایع دستی در سال های اخیر به همت مسئولان انجام شده اما به نظر می رسد هنوز تا نقطه مطلوب فاصله بسیار است.

 

به گفته دبیر شورای هماهنگی سازمان های مردم نهاد میراث فرهنگی در سال های اخیر نمایشگاه های بسیاری در حوزه صنایع دستی درسطح استان فارس برپا شده که البته این نکته را باید مد نظر قرار داد که گستره حوزه صنایع دستی محدود به برخی شهرها نیست بلکه شاید به جرأت بتوان گفت مناطق روستایی از این حیث بیشتر از شهرها و کلان شهرها فعالیت داشته و هنرهای بیشتری را نیز در خود جای .داده اند

 

الطافی در پایان عنوان کرد: این مهم می طلبد اهمیت به حوزه صنایع دستی از شهرهای بزرگ به سوی شهرهای کوچک و روستاها سوق پیدا کرده و با ایجاد مکان هایی دائمی برای ایجاد نمایشگاه، کمک به برگزاری کلاس ها و توجه به ترویج رشته های صنایع دستی، اعطای تسهیلات کم بهره به هنرمندان و احیاگران صنایع دستی و... در رونق اقتصادی و کمک به «جهش تولید» توجه بیش از پیش شود.

 

کد خبر 942944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha