بی توجهی به نکات بهداشتی در جنوب کرمان فاجعه آمیز می شود

علی اصغر خیرخواه گفت: افزایش موارد مرگ و میر ناشی از کرونا، عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی به خصوص در اداره ها و بی توجهی به موارد بهداشتی فاجعه آمیز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، «علی اصغر خیرخواه» از انفجار بیماری کرونا در جنوب کرمان خبر داد و گفت: افزایش موارد مرگ و میر ناشی از کرونا، عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی به خصوص در اداره ها و بی توجهی به موارد بهداشتی فاجعه آمیز می شود.
 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان کرد: تقریبا ظرفیت بخش های کرونا بیمارستان های امام خمینی (ره) جیرفت و بیمارستان 12 فروردین کهنوج تکمیل شده است.

وی اظهار کرد: بی شک هنگامی که موارد مثبت بیماری کرونا زیاد است موارد بدحال و بستری نیز بیشتر می‌شود بنابراین تخت‌های بخش کرونای بیمارستان های جیرفت و کهنوج پر شده است و با افزایش بار بیماری، کار همکاران ما در مراکز غربالگری و بیمارستان‌ها نیز خیلی زیاد شده و رسیدگی به بیماران ممکن است خستگی‌آور باشد.

خیرخواه اضافه کرد: فوت چند بیمار کرونایی در جنوب کرمان بدون سابقه بیماری زمینه ای، خبر از وضعیت بحرانی دارد و  متاسفانه موارد جدید بیماری کرونا در جنوب استان افزایش یافته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ابراز کرد: دلیل اصلی افزایش مبتلایان به کرونا، جدی نگرفتن این بیماری و رعایت نکردن مسائل بهداشتی، شرکت در اجتماعات، مراسم های عروسی و عزا و دید و بازدیدهای خانوادگی است.

وی در خاتمه تاکید کرد: تا ریشه‌کنی کووید 19 در منطقه باید کلیه افراد را ناقل بیماری و فضاها را نیز آلوده فرض کنیم و برای عبور از بحران، همه مردم باید هشدارها را جدی‌تر بگیرند و مهمانی ها، تجمعات، مراسم عروسی و عزا را تعطیل کنند.

کد خبر 942948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha