نشست «نشانه ها» به مناسبت دهه کرامت برگزار شد

به همت اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نشست معرفی کتاب «نشانه ها» از منابع دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور ابراهیم حسن بیگی به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، نشست معرفی کتاب «نشانه ها»، از منابع دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و ابراهیم حسن بیگی، نویسنده اثر به صورت مجازی برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در این نشست آغاز دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر را تبریک گفت و ادامه داد: این برنامه با مشارکت موسسه انتشاراتی به نشر آستان قدس رضوی برگزار می شود و امیدوارم شروعی برای برگزاری برنامه های مشترک دیگر در قالب خوانش و معرفی کتاب در فضای مجازی باشد.

وی تاکید کرد: حضور نویسنده کتاب «نشانه ها» در این جلسه جای تقدیر دارد و قلم ارزشمند وی در نگارش بیش از ۱۴۰ کتاب مطمئنا باعث آشنایی و آگاهی نسل جوان با ارزش های اسلامی و سیره و سبک زندگی ائمه معصوم(ع) شده است.

ابراهیم حسن بیگی نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در ایام شیوع ویروس کرونا، گفت: بیان سیره و سبک زندگی ائمه معصومین(ع) و امام رضا(ع) اثرات تربیتی و ترویجی مناسبی به ویژه بر روی کودکان و نوجوانان دارد و باعث رشد ابعاد شخصیتی و اعتقادی آنان می شود.

وی ادامه داد: کتاب «نشانه ها» در بردارنده هفت داستان از شخصیت هایی است که در دوران حضور امام رضا(ع) در مرو با ایشان ملاقات داشته اند.

حسن بیگی ادامه داد: در زمانی که هجمه دشمن علیه انقلاب اسلامی در همه ابعاد آن و به ویژه در حوزه فرهنگی به نهایت رسیده است باید از تمام ظرفیت های علمی و فرهنگی برای مقابله با این هجمه استفاده کرد.

وی ادامه داد: تلاش و همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور در برگزاری دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در ایام شیوع ویروس کرونا، ارزشمند و قابل تقدیر است.

حسن بیگی ادامه داد: نوشتن زندگینامه امام رضا(ع) و ذکر روایت ها و احادیث ایشان، نوشتن رمانی از سفر امام رضا(ع) از مدینه به مرو و نگارش کتابی از معجزات حضرت، همواره یکی از آرزوهای من بوده است. نگارش کتاب «نشانه ها» مقدمه ای برای رسیدن به اهداف بود.

وی با اشاره به تفاوت های نویسندگی در حال حاضر و سال های ابتدایی انقلاب، گفت: دهه شصت اکثر مردم و به ویژه جوانان در اوج تعلقات دینی و انقلابی قرار داشتند و با گرایش به سمت جلسات مذهبی، حضور در مساجد و مراسم دینی و مذهبی، نوشتن در حوزه دین و مذهب و انقلاب راحت تر بود. درحال حاضر شرایط تغییر کرده است و متاسفانه انگیزه های دینی و فعالیت های اجتماعی جوانان در این حوزه کمتر شده است و به همین نسبت نویسندگی در حوزه های دینی و مذهبی و انقلابی برای جوانان سخت تر شده است.

حسن بیگی یادآور شد: تلاش عوامل خارجی در جهت رواج دین ستیزی و دین گریزی در جامعه، عدم آشنایی نسل جوان با مبانی دینی و اعتقادی، رفتارهای نادرست اجتماعی و فاصله های طبقاتی، ضرورت بازگشت به سبک و سیره ائمه معصوم را بیشتر کرده است تا با الگو گرفتن از راه و روش بزرگان دین از دوران خطرناک کنونی به سلامت عبور کنیم.

کد خبر 943027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha