۱۰۰ درصد خدمات مشترکین غیر حضوری است

حسن بکلو گفت: ۱۰۰ درصد خدمات مشترکین غیر حضوری است و تمامی ۲۸ خدمت از طریق خدمات غیرحضوری انجام می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ارومیه، اکبر حسن بگلو، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی، ظهر امروز، در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: ۱۰۰ درصد خدمات مشترکین غیر حضوری است و تمامی ۲۸ خدمت از طریق خدمات غیرحضوری انجام می گیرد.

وی افزود: در حال حاضر نزدیک به ۸ هزار انشعاب غیرمجاز بصورت شناور در سطح استان شناسایی شده که عمدتا به دلیل عدم واگذاری در پروسه مشکلات قانونی است و از نمایندگان مردم درخواست رفع این مشکل را داریم.

این مقام مسئول با بیان اینکه برق ارومیه بزودی توسط ۵ واحد مدیریت اداره خواهد شد، تصریح کرد: ۵۵۴۶  روستای استان دارای  برق بوده  و بیش از ۴ هزار مشترک پر مصرف در استان وجود دارد و در این راستا 11 روستای 10 خانوار استان نیز شناسایی شده و بزودی از نعمت برق  بهره مند خواهند شد.

وی گفت: تلفات انرژی برق در سال گذشته ۹/۱۰   درصد بود و برآورد ما پرت برق ۲ درصد استفاده غیرمجاز از شبکه برق، یک درصد به دستکاری پنهان، یک درصد عدم قرائت کنتور و غیره را شامل می شود و کاهش تلفات جزو برنامه های اصلی شرکت است.

حسن بکلو ادامه داد: در ایام کرونا بیش از ۴۸ درصد مردم بصورت خودگردان اقدام به قرائت و اعلام کارکرد کنتور برق خود کرده بودند و خوشبختانه همراهی خوبی در حوزه مدیریت غیرحضوری دارند. و پیک بار به ساعات اوج مصرف برق گفته می شود که زمان آن در ایام تابستان از ساعت ۱۲ الی ۱۶ و ۲۰ تا ۲۳ است.

وی اظهار کرد: در این بازه  زمانی ۱۲ الی ۱۶  به دلیل همزمانی استفاده از وسایل سرمایشی در ادارات و منازل  فشار بیشتری بر شبکه تحمیل می شود و در این ساعات دما و سرعت کولر را کنترل کنیم .

وی خاطر نشان کرد: یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پاداش در سال گذشته به کشاورزانی اهدا شد که در راستای صرفه جویی در مصرف برق با شرکت توزیع نیروی برق همکاری داشتند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی بیان کرد: استفاده از وسایل پر مصرف  برقی در منزل را به ساعات غیر پیک و اوایل روز منتقل کنیم و لامپ های غیر ضروری را خاموش کرده  و با کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق صنعت برق را در گذر از پیک بار  تابستان یاری دهیم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی برای کاهش مدیریت مصرف برق دست با دامن رسانه ها شد و تاکید کرد : با توجه به مشکلات و چالش های برق و احداث نیروگاه، حوزه مدیریت مصرف نیازمند همراهی بیشتر مردم و فرهنگسازی رسانه ها هستیم.

کد خبر 943164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha