فرصت اخذ استاندارد برای محصولات کشاورزی در قیروکارزین

همتی گفت: امکان اخذ استاندارد برای بسیاری از محصولات کشاورزی مانند خرما، کنجد و لوبیا در قیروکارزین وجود دارد و کشاورزان و باغداران برای اخذ استاندارد محصول تولیدی خود می توانند به واحد حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی همتی»، امروز (یکشنبه 8 تیر) از ایجاد نخستین سایت محصول استاندارد در قیروکارزین خبر داد و به خبرنگاران گفت: با مشارکت یک بانوی کشاورز برای محصول لوبیا چشم بلبلی با رقم محلی «قیری» اولین سایت الگویی تولید محصول زراعی گواهی شده و استاندارد در قیر و کارزین اجرایی خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین افزود: مساحت این سایت، پنج هزار متر مربع است که با تلاش واحد امور زنان روستایی جهاد کشاورزی قیروکارزین و مشارکت یک بانوی کشاورز به انجام می رسد.

وی با تاکید بر شیوه کشت در سایت محصول استاندارد عنوان کرد: در این سایت ها از مواد مغذی و کودهای شیمیایی به میزان مجاز استفاده می شود و در حال حاضر نمونه های آب و خاک از این مزرعه در قیر و کارزین تهیه و به مراکز آزمایشگاهی ارسال شده است.

همتی تصریح کرد: یکی از سیاست های اصلی جهاد کشاورزی، توسعه طرح تولید محصول گواهی شده و استاندارد با هدف آموزش و توانمندسازی زنان روستایی است که تمامی مراحل از کاشت تا برداشت با نظارت جهاد کشاورزی انجام می شود و هزینه های مازاد را نیز تامین می کند.

وی با اشاره به صدور کد 16 رقمی برای محصولات استاندارد بیان کرد: این کد استاندارد پس از انجام آزمایش و تایید عدم باقیمانده سموم و نیترات به محصول و کشاورز تعلق می گیرد که درج آن بر روی محصولات نیز اطمینانی برای مصرف کننده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین اعلام کرد: امکان اخذ استاندارد برای بسیاری از محصولات کشاورزی مانند خرما، کنجد و لوبیا در قیروکارزین وجود دارد و کشاورزان و باغداران برای اخذ استاندارد محصول تولیدی خود می توانند به واحد حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان مراجعه کنند.

کد خبر 943461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha