امامزادگان مأمن فکری و عقیدتی شیعیان هستند

حجت‌الاسلام حیدری گفت: حضور امامزادگان در کشور به مأمن فکری و عقیدتی برای شیعیان و دوستداران اهل‌بیت (ع) تبدیل‌شده و منشأ پیدایش و پرورش خانواده و اقوام سادات در مازندران بوده، دیار علویان دومین استان کشور است که بیشترین تعداد سادات را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام «ابراهیم حیدری جناسمی» امروز (8 تیر) در همایش استانی تکریم امامزادگان مازندران که در آستان مقدس امامزاده عباس (ع) ساری برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت و قدردانی از خادمین امامزادگان استان برای فعالیت در جبهه مقابله با کرونا اظهار کرد: استان مازندران، بزرگان و علمای فاخری دارد و امروز نیز چهره‌های دینی، شهدا و علمای بسیاری در استان ما وجود دارند که هرکدام از این شخصیت‌ها برکات بسیاری برای استان رقم زدند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران بابیان اینکه استان مازندران بیشترین اماکن متبرکه را دارد، افزود: امامزادگان یکی از مؤلفه‌های تأثیرگذار در نشر و انتقال مکتب بزرگ تشیع هستند، اولین خروجی مهاجرت امامزادگان به مازندران این بوده که استان ما اسلام را با شیعه‌گری پذیرفت.

 

وی خاطرنشان کرد: دومین مؤلفه امامزادگان این است که آن‌ها نماد و پیام مظلومیت اهل‌بیت (علیهم‌السلام) هستند.

 

حجت‌الاسلام حیدری بیان کرد: حضور امامزادگان در کشور به مأمن فکری و عقیدتی برای شیعیان و دوستداران اهل‌بیت (علیهم‌السلام) تبدیل‌شده  و منشأ پیدایش و پرورش خانواده و اقوام سادات در استان مازندران بوده است، استان مازندران دومین استان کشور است که بیشترین تعداد سادات را دارد.

 

وی بابیان اینکه 270 امامزاده در استان در حال ساخت‌وساز است، یادآور شد: در سطح استان از خادمین در دهه کرامت تجلیل به عمل می‌آید که امروز و در این همایش میزبان خادمین سه شهرستان برای تجلیل و قدردانی هستیم

 

به گزارش شبستان، به مناسبت روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان، از ۳۸۰ خادم و هیئت‌امنای بقاع متبرکه استان مازندران تجلیل به عمل آمد.

 

کد خبر 943494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha