شیوع مجدد کروناویروس در گیلان/ بهداشت محیط را جدی بگیرید

حیدرزاده با بیان اینکه بهداشت محیط را جدی بگیرید گفت: هموطنان از سفرهای غیرضروری به گیلان بپرهیزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «آبتین حیدرزاده» امروز (یکشنبه، ۸ تیر ) در نشست روسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و آموزش و پرورش استان، در خصوص نحوه فعالیت آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی در فصل تحصیلی جدید اظهار کرد: کرونا ویروس همچنان در سراسر استان وجود دارد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه با توجه به ورود مسافر به استان شاهد مجدد شیوع بیماری کروناویروس در استان هستیم گفت: ورود مسافر به استان این بیماری عفونی را بیش از پیش با بحران مواجه می‌کند

 

وی با تاکید بر اینکه هموطنان توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند افزود: مردم از سفرهای غیرضروری به استان گیلان خودداری کنند.

                           

حیدرزاده با اشاره به اینکه هنوز اطلاعات ایمونولوژیک بیماری کرونا در گیلان مشخص نیست تصریح کرد: اگر مردم نکات بهداشتی را جدی نگیرند، یقینا در پایان تابستان شاهد افزایش قابل توجه بیماری کووید ۱۹ در استان خواهیم بود.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: آموزش همگانی، رعایت نکات بهداشتی، جدی گرفتن بهداشت محیط از جمله مهمترین مواردی است که در کاهش این بیماری حائز اهمیت است.

 

«محمدرضا نقی پور» نیز در این نشست افزود: نمی‌توان آینده این بیماری را پیش بینی کرد، بهترین راه مقابله با این بیماری در حال حاضر رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: با وجود گستره جغرافیایی ایران، برای هر منطقه با توجه به شرایط خاص جغرافیایی پیش‌بینی می‌شود بایستی نسخه‌ای خاص برای مقابله با این بیماری پیچیده شود.

 

 

 

کد خبر 943553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha