استاندارد سازی مهم ترین گام در تقویت تولید و اشتغال است

قنبریان با بیان اینکه استاندارد سازی مهم ترین گام در تقویت تولید و اشتغال است، گفت: واحدهای تولیدی ملزم به رعایت استاندارد هستند.

«مرضیه قنبریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت:استاندارد سازی مهم ترین گام در تحقق تقویت تولید و اشتغال و گامی مهم در تحقق رشد و توسعه است.

 

مدیرکل استاندارد لرستان با بیان اینکه جلب اعتماد مردم نسبت به یك كالا به سادگی به دست نمی آید و باید تلاش های گسترده ای در حوزه های مختلف داشت تا محصولی با اقبال مردمی مواجه شود، افزود: در این بین ارتقا كیفیت كالاها می تواند نقطه اعتمادساز برای حمایت از تولید ملی باشد.

 

وی در ادامه از برگزاری آزمون دوره برای باسکوهای موجود در سطح استان خبرداد و افزود: استاندارد سنگ محکی برای صحت عملکرد باسکول هاست.

 

مدیرکل استاندارد لرستان ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 70 باسکول وسایل نقلیه چرخدار مورد آزمون دوره ای قرار گرفت.

 

قنبریان افزود: آزمون دوره ای باسکول ها به صورت سالی یک بار در سطح استان انجام می شود و هدف از انجام آن بررسی میزان فروشی وسایل سنجش است.

 

وی اظهار کرد: در راستای تکالیف قانونی سازمان ملی استاندارد و در جهت بررسی صحت کار باسکول ها، در سه ماه نخست سال جاری 70  باسکول سنگین مورد استفاده در مراکز خرید محصولات کشاورزی استان، مورد آزمون دوره ای قرار گرفت و بر این اساس 58 درصد برنامه عملیاتی اداره کل محقق گردید.

 

مدیرکل استاندارد استان افزود: در این طرح آزمون اولیه، سنواتی، پس از تعمیر و صحت کار باسکول های ثابت همکف استان از جمله تعاونی‌های روستایی، اتحادیه های امور عشایری، و سیلو و انبارهای شرکت غله توسط آزمایشگاه همکار تأیید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد انجام شد.

کد خبر 943559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha