کریم بودن از صفات ویژه خداوند است

«عبدالرشید یوسف» با اشاره به اینکه کریم بودن از صفات ویژه خداوند متعال است، گفت:از همان دوران کودکی باید به فرزندان آموزش داد که به دیگران کمک کنند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، سلسله ویبنارهای موضوعی با محوریت دهه کرامت هرشب ساعت 20( به مدت 10 شب) از سوم تیرماه  با سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه برگزار می شود.

 

ششمین وبینار تخصصی دهه کرامت، یکشنبه شب، 8 تیر با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین «آفتاب حیدر»، رئیس مرکز اهل بیت علیهم السلام آفریقای جنوبی و «عبدالرشید یوسف» استاد دانشگاه و مبلغ در آفریقای جنوبی برگزار شد.

 

«عبدالرشید یوسف» در این وبینار با اشاره به اینکه دهه کرامت به دلیل ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)،امام رضا(ع) و بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) نامگذاری شده است، گفت: خداوند در سوره «علق» می فرماید: « اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ»، « خَلَقَ الْإِنْسَانَ مِنْ عَلَقٍ»، « اقْرَأْ وَرَبُّکَ الْأَکْرَمُ». در این آیه تاکید می شود به نام پروردگارت که از کریمان است بخوان، یعنی خداوند متعال این کرامت را به خودش نسبت می دهد.

 

 این مبلغ اهل آفریقای جنوبی با اشاره به اینکه از صفات امام علی(ع) هم کریم است، گفت:شخص کریم کمک به دیگران را وظیفه خود می داند و تلاش دارد که مشکلات آنها را حل کند.

 

وی خاطر نشان کرد: زندگی دارای جهات مختلف علمی، اقتصادی، فرهنگی و تربیتی است و شخص کریم در هر وجهی از زندگی به محتاج و فقیر کمک می کند.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند: « کرموا اولادکم و احسنوا آدابهم» (فرزندانتان را گرامی بدارید و با آداب و روش پسندیده با آنان رفتار کنید)، گفت: این به این معنا است که از همان دوران کودکی باید به فرزندان آموزش داد که به دیگران کمک کنند.

 

 

کد خبر 943753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha