نقدها و عملکردها توسط اصحاب رسانه با حریت مطرح شود

امام جمعه اردبیل در این دیدار ضمن آرزوی توفیق و سربلندی برای اصحاب رسانه و اعضای جدید خانه مطبوعات استان گفت: امیدواریم نقدها و عملکردها توسط اهالی رسانه با حریت و بدون کینه و عقده باشد و انصاف در نوشته ها و گزارش ها رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از خانه مطبوعات استان اردبیل، آیت الله «سید حسن عاملی» شامگاه (8 تیرماه) در دیدار با اعضای جدید خانه مطبوعات استان گفت: امیدواریم نقدها و عملکردها توسط اهالی رسانه با حریت و بدون کینه و عقده باشد و انصاف در نوشته ها و گزارش ها رعایت شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه توجه و اهمیت ویژه به کارهای فرهنگی مشکلات زیادی را در جامعه حل می کند، بیان کرد: ضروری است خانه مطبوعات استان فعالیت آرمانی داشته و بسیار قوی حرکت کند.

 

آیت الله سید حسن عاملی ادامه داد: امنیت شغلی، آینده و بیمه برای خبرنگاران بسیار حائز اهمیت است و در شورای فرهنگ عمومی قطعاً مطالبات خبرنگاران مطرح می شود.

 

ضرورت تخصیص دفاتر فرهنگی برای اصحاب مطبوعات

مجتبی لاله ضمن تقدیر از حمایت و پشتیبانی امام جمعه اردبیل از اهالی فرهنگ و رسانه و خبرنگاران، افزود: یکی از مطالبات اعضای هئیت مدیره خانه مطبوعات واگذاری زمین های کاربری فرهنگی (مجتمع مطبوعاتی) به نام خانه مطبوعات و چند قطعه زمین جهت استفاده و سرمایه گذاری در زمینه های دفاتر و چاپخانه ای در راستای رفع مشکلات دفتر کار و معیشتی خبرنگاران است.

 

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات استان اردبیل یادآور شد: در این زمینه ضروری است ارگان های مربوطه نهایت همکاری را با خانه مطبوعات استان داشته باشند.

 

خبرنگاران از مشکلات اقتصاد رسانه های و نبود امنیت شغلی رنج می برند

حبیب احمدی با تشریح وظایف و رسالت اصلی خانه مطبوعات، اظهار داشت: بیشترین مشکلات اهالی قلم و رسانه که همواره وجود دارد و به عنوان آفت وآسیبی برای جامعه مطبوعات استان به شمار می رود عدم تمکن مالی و عدم استقلال مالی رسانه های استان است.

 

مدیرعامل جدید خانه مطبوعات استان تاکید کرد: کسانی که در این عرصه فعالیت میکنند با اندک حقوق امنیت شغلی ندارند و گونه ای شده که مطبوعات ثناگوی مدیران شده و اگر نقدی هم می شود با شکایت مواجه می شوند .

 

احمدی افزود: تامین بیمه خبرنگاران، ایجاد تعاونی مسکن، احداث مجتمع مطبوعات با تعریف کاربری فرهنگی و تقویت استقلال مالی رسانه ها با راه اندازی صندوق قرض الحسنه و چاپخانه دیجیتال نیز از مطالباتی است که تاکنون تحقق نیافته که پیگیر این موضاعات هستیم و امیدواریم با حمایت و رهنمون های شما تحقق یابد.

کد خبر 943797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha