تلاش برای مدیریت واحد در عرصه سیاستگذاری فرهنگی کشور از مهمترین اولویت های مجلس یازدهم است

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی از مهمترین اولویت های مجلس یازدهم را تلاش برای مدیریت واحد در عرصه سیاستگذاری فرهنگی کشور از مهمترین اولویت های مجلس یازدهم عنوان کرد.

«علیرضا نظری» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در رابطه با مهمترین اولویت های مجلس یازدهم گفت: از مهمترین اولویت های مجلس این است که ساز و کار عملی در مجلس ایجاد کنیم تا بتوانیم بر اساس آن اولویت ها را به درستی احصا کنیم و با توجه به فرصت های محدودی که در اختیار داریم، وارد آن مباحث شویم.

 

 

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بحث استفاده درست از ظرفیت مجلس در راستای شناسایی اولویت ها از مهمترین مسایلی است که باید به آن پرداخته شود و نمایندگان باید طرح هایی را که به ذهن شان می رسد، طراحی و تدوین و به هیئت رییسه و کمیسیون های تخصصی بفرستند، همه طرح ها آنالیز شود و با توجه به ضرورت و میزان فراگیری آنها در رابطه با مهمترین اولویت های کشور در دستور کار مجلس قرار گیرند.

 

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به مجلس یازدهم گفت: مقام معظم رهبری دو محور اصلی اولویت های مجلس را اقتصاد و فرهنگ عنوان کردند که وقتی بحث های اقتصادی مطرح می شود، ابعاد مختلفی دارد که شامل حوزه صنعت، کشاورزی و صادرات می شود و باید در این رابطه تمامی این حوزه ها مورد توجه و مشکلات شان حل و تقویت شوند.

 

وی با تاکید بر ساماندهی برنامه های اساسی حوزه فرهنگ در کشور گفت: اینکه اقداماتی به صورت جزیره ای در بخش های فرهنگ ساز طی چهل سال گذشته صورت گرفته است، بخش فرهنگ را نه تنها تقویت کرده است بلکه این بخش را ضعیف کرده است و اگر این اقدامات ادامه داشته باشد، خنثی کننده سایر اقداماتی است که در بخش های دیگر فرهنگ انجام می شود.

 

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مدیریت واحد در عرصه سیاستگذاری فرهنگی در کشور اعمال نشده است. ما در مجلس یازدهم باید در این راستا تلاش کنیم که مدیریت واحدی در این رابطه صورت گیرد. همچنین در رابطه با ساماندهی شبکه های اجتماعی و رسانه ای باید در این عرصه تلاش شود چرا که فضای مجازی در برخی مواقع ویران کننده فرهنگی کشور است.

 

وی خاطرنشان کرد: ما باید موانع و مشکلاتی را که در حوزه فرهنگ وجود دارد، شناسایی و رفع کنیم و در راستای تقویت فرهنگ ایرانی و اسلامی تلاش گسترده ای صورت گیرد./

کد خبر 943798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha