احتمال بازشگشت محدودیت ها برای مهار بحران کرونا در لرستان

خادمی با اشاره به وضعیت هشدار شهرهای استان لرستان در پی شیوع ویروس کرونا، گفت: برای کنترل این بحران احتمال بازگت محدودیت ها و تعطیلی بازارهای استان لرستان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « سید موسی خادمی» امروز(9 تیر) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: متاسفانه امروز برخی شهرهای استان لرستان در پی شیوع دوباره بیماری کرونا در وضعیت هشدار قرار دارند.

 

استاندار لرستان با تاکید بر ضرورت همراهی مردم در رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، افزود: در صورت ادامه این روند احتمال بازگشت محدودیت ها، کنترل رفت و آمدها و تعطیلی بازارهای استان لرستان وجود دارد.

 

وی با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در روزهای اخیر، ادامه داد:  بنا بر گزارش های اعلام شده تعداد فوتی های ناشی از این بیماری در استان روند افزایشی داشته است.

 

خادمی خاطرنشان کرد: باوجود اعلام نشدن لرستان در لیست استان های وضعیت قرمز، اما بر اساس آمار مبتلایان، کماکان در وضعیت هشدار قرار داریم.

 

وی با اشاره به اینکه ۵۰ تا ۶۰ بیمار مبتلا به کرونا روزانه در مراکز درمانی استان بستری می شوند ادامه داد: در بعضی  موارد ۲ تا سه نفر طی ۲۴ ساعت فوت می شوند.

 

استاندار لرستان ادامه داد: شهرهایی که در وضعیت قرمز هستند می توانند با هماهنگی ستاد ملی مدیریت کرونا محدودیت‌های قبلی را به مدت یک هفته اعمال کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: این محدودیت‌ها شامل تعطیلی بازار، کنترل رفت و آمد و تعطیلی ادارات است که در صورت ادامه روند هشدار و رسیدن به وضعیت قرمز اعمال خواهد شد.

 

خادمی ادامه داد: وضعیت استان بر اساس استانداردهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص میزان ابتلا و نوع مرگ و میر، قرمز نیست اما شرایط مطلوبی هم نداریم  و  روزانه ۲۰۰ مورد آزمایش های افراد مشکوک به کرونا مثبت می شود که به طور قطع آمار مبتلایان بیش از این تعداد و در میان افراد مختلفی که تست نداده اند بیشتر است.

 

استاندار لرستان با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک، گفت: تهیه و توزیع ماسک به مقدار لازم و قیمت مناسب در سطح بازار باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

وی از برخورد قاطع با واحد های صنفی متخلف در رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی خبرداد، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات با همکاری نیروی انتظامی نسبت به پلمب واحدهای صنفی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند اقدام نمایند.

 

خادمی بر رعایت بیش از پیش نکات بهداشتی مقابله با کرونا، تصریح کرد: استفاده از ماسک همچنان به عنوان بهترین راه حل پیشگیری از بیماری در دستور کار مردم باشد و تا حد ممکن از شرکت در اجتماعات و مراسم غیر ضروری پرهیز کنند.

کد خبر 944006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha