تظاهرات مردم لبنان در حمایت از حزب‌الله

مردم در شعارهای خود از حزب الله لبنان حمایت می کردند و فریاد می زدند هیچ نیرویی نمی تواند حزب الله را شکست دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، صدها و هزاران نفر از مردم لبنان در پایتخت این کشور علیه مداخله واشنگتن در مسائل داخلی کشورشان تظاهرات کردند. آنها در شعارهای خود از حزب الله لبنان حمایت می کردند و فریاد می زدند هیچ نیرویی نمی تواند حزب الله را شکست دهد.

 

تظاهرکنندگان لبنانی با تجمع بیرون ساختمان وزارت خارجه لبنان از مقامات این کشور خواستند موضع محکمتری نسبت به دخالت های آمریکا در امور داخلی لبنان نشان دهند. چند روز پیش سفیر آمریکا در لبنان صحبت‌هایی علیه حزب الله لبنان گفته بود.

 

شرکت کنندگان بر نقش مهم حزب الله در جامعه لبنان تاکید کردند. آنها گفتند که مواضع مبهم برخی جناح های سیاسی در لبنان در مقابل ایالات متحده در خدمت منافع لبنان نیست. در شعارهای تظاهرکنندگان آورده شد که آنها به سخنرانی مقامات آمریکایی احتیاج ندارند زیرا آنها در محاصره اقتصادی لبنان نقش داشته اند.

 

معترضین خاطرنشان كردند كه محاصره اقتصادی آمریكا علیه لبنان و سوریه صرفاً به دلیل حمایت آنها از جبهه مقاومت است. معترضین عکس های «دوروتی شی» سفیر آمریکا در لبنان را آتش زدند.

 

چند روز پیش وزارت خارجه لبنان سفیر آمریکا را برای پاسخگویی درباره اظهاراتش علیه حزب الله به ساختمان این وزارتخانه احضار کرده بود.

کد خبر 944204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha