كانون های فرهنگی هنری مساجد محل پرورش جوانان متدین هستند

حجت الاسلام حسینیان، نیروسازی برای انقلاب را از شاخص های مهم مسجد عنوان كرد و گفت: كانون های فرهنگی هنری مساجد محل پرورش جوانان متدین هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ حجت الاسلام «سید محمد حسینیان» در نشست با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان کانون های فرهنگی هنری مساجد را بازوان اصلی اجرای برنامه های قرآنی و فرهنگی و هنری با محوریت ارزش های دینی و انقلاب اسلامی عنوان کردوافزود: کانون های مساجد می توانند در زمینه رفع شبهات دینی ورود کنند و با توجه به اینکه مساجد سنگر های اسلام هستند،کانون های مساجد باید در این عرصه فعالیت بیشتری داشته باشند.

 

امام جمعه دامغان با تأکید براینکه كانون های فرهنگی هنری مساجد نقش بسیار بارزی در ایجاد وحدت و همدلی بین اقشار مختلف مردم به ویژه در بین نسل جوان برعهده دارند ادامه داد: استفاده از ظرفیت های طلبه های جوان برای فعالیت های فرهنگی در مساجد بسیار مناسب است و کانون های مساجد می توانند از این ظرفیت بهره مند شوند.

 

وی به شبیخون فرهنگی وسیع دشمن و ترفند‌های متفاوت و گوناگون رسانه‌های غربی در مسیر رواج بی بندوباری و بی‌تفاوتی نسبت به ارزش‌های دینی و مکلی در بین نسل جوان جامعه اسلامی اشاره داشت وتصریح کرد: باید با تدوین برنامه های فرهنگی هدفمند و جذاب جوانان خود را درمقابل این تهاجم فرهنگی گسترده مصون کنیم.

 

حجت الاسلام حسینیان با بیان اینکه حرکات جهادي در حوزه فرهنگي با توجه به هجوم دشمنان در این عرصه  امروزه بیشتر نیاز است اضافه کرد: کانون هاي فرهنگي هنري مساجد بايد در جنگ نرم دشمن پيشرو باشند تا بر اساس مسجد محوري توطئه ها را خنثي کنيم.

 

امام جمعه دامغان با اشاره به اینکه فعالیت های فرهنگی باید مسجد محور شوند اظهارداشت: به کانون های فرهنگی هنری باید خوراک فرهنگی داده شود و برای حمایت های مادی از فعالیت های فرهنگی اقدام شود.

 

وی با تأکید بر اینکه  كانون هاي فرهنگي هنري بايد يك الگو عملي در كارها براي جوانان باشند افزود: کانون هاي مساجد بايد در ارائه مسايل سبک زندگي هم فعال باشند و با مصرف گرايي، مدگرايي و غيره مقابله كنند و بنابر فرموده هاي مقام معظم رهبري در ترويج سبک زندگي ايراني - اسلامي كوشا باشند.

 

کد خبر 944336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha