کاروان زیر سایه خورشید به بیرجند رسید

کاروان خدام آستان قدس رضوی همزمان با هشتمین روز از ایام مبارک دهه کرامت و در آستانه میلاد با سعادت امام رضا (ع) وارد بیرجند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، همزمان با هشتمین روز از دهه کرامت، اعضای اعزامی کاروان «زیر سایه خورشید» صبح امروز (۱۰ تیر) وارد شهرستان بیرجند شدند.

 

خادمان بارگاه رضوی که پرچم گنبد مطهر امام هشتم (ع) را حمل می‌کردند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با آیت الله «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند دیدار و گفتگو کردند.

 

کاروان زیر سایه خورشید پس از آن با جمعی از خادمیاران استان و همچنین کارکنان دانشگاه فرهنگیان استان دیدار کردند. خادمان بارگاه رضوی به مدت سه روز در شهرستان بیرجند حضور خواهند داشت و برنامه‌های کاروان زیرسایه خورشید باتوجه به شرایط شیوع ویروس کرونا طبق پروتکل های بهداشتی بدون اجتماعات و جشن‌های عمومی و بصورت معدود برگزار می شود.

 

دیدار با خانواده های معزز شهدا، تقدیر از تلاش ها و زحمات کادر درمانی استان، دیدار با پرسنل مرزبانی، حضور در روستاهای محروم، تجلیل از گروه های جهادی، حضور در مراسم نوجوانان تازه مکلف شده، شرکت در مراسم خطبه خوانی عقد نوعروسان، بازدید از کارخانجات شهرک صنعتی، بازدید از کارگاه تولید ماسک و غباروبی آستان مقدس امامزادگان باقریه از جمله برنامه های سفر خدام حرم مطهر رضوی به شهرستان بیرجند است.

 

از اهداف مهم سفر خادمان امام رضا (ع) به استان‌های مختلف گسترش روزافزون عطر و بوی رضوی و تبلیغ و ترویج بیش از پیش سیره رضوی بین مردم و دادن فرصت زیارت از راه دور به افرادی است که به هر دلیل امکان سفر به مشهد مقدس و زیارت از نزدیک امام هشتم شیعیان را ندارند.

 

گفتنی است؛ ۱۳ سال است که در دهه کرامت و در قالب جشن های زیر سایه خورشید جمعی از خادمان امام رضا (ع) به همراه پرچم حرم رضوی در ۳۱ استان ایران و ۲۷ کشور مسلمان جهان حضور می یابند.

کد خبر 944351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha