کم مهری در تخصیص اعتبارات آبخیزداری به دشت بحرانی سرایان

صادقی گفت: دشت سرایان به عنوان بحرانی ترین دشت خراسان جنوبی به نسبت گستردگی و افت منابع آبی از اعتبارات آبخیزداری برخوردار نشد.

«محمد صادقی» به خبرنگار شبستان در سرایان اظهار داشت: دشت سرایان به عنوان بحرانی ترین دشت خراسان جنوبی به نسبت گستردگی و افت منابع آبی از اعتبارات آبخیزداری برخوردار نشده است و می طلبد تا اجرای پروژه های آبخیزداری به عنوان مهمترین راهکار مقابله با خشکسالی در اولویت پروژه های این شهرستان قرار گیرد.

 

مدیر منابع طبیعی شهرستان سرایان از افزایش اعتبارات آبخیزداری شهرستان در سال های اخیر خبر داد و اختصاص مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سال گذشته به پروژه های آبخیزداری و بیابانزدایی را یادآور شد که به نسبت سایر شهرستان های استان و علی رغم درخواست ها و مطالبات به حق مردم، این شهرستان در تخصیص اعتبارات آبخیزداری کمتر مورد توجه قرار گرفت.

 

به گفته وی، با اعتبارات تخصیص یافته نمی توان پاسخگوی انتظارات به حق مردم بود.

 

صادقی در ادامه بحث کمبود نیرو در این اداره را یادآور شد و گفت: اداره منابع طبیعی سرایان در بین شهرستان‌های استان از کمترین نیروی انسانی برخوردار است که با توجه به گستردگی و وسعت این حوزه، در انجام امور محوله و پاسخگویی به ارباب رجوع همواره با مشکل مواجه هستیم.

 

وی مساحت حوزه منابع طبیعی شهرستان سرایان را بالغ بر ۹۰۰ هزار هکتار اعلام و بیان کرد: بالغ بر ۹۵ درصد مساحت این شهرستان را اراضی ملی شامل مراتع، بیابان‌ها و اراضی جنگلی در بر گرفته است و بالغ بر ۷۰۰ هکتار آن اراضی مرتعی، ۱۵۰ هزار هکتار اراضی بیابانی و ۵۰ هزار هکتار اراضی جنگلی هستند.

 

 

 

کد خبر 944456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha