آمادگی نیروی انتظامی استان زنجان برای همکاری با اوقاف و امور خیریه

سردار «رحیم جهانبخش» با اشاره به اینکه نرخ وقف در استان زنجان بالا است، گفت: نیروی انتظامی آمادگی خود را برای همکاری با اوقاف در نقاط مختلف استان اعلام می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با تاکید براینکه وقف سنت حسنه الهی است که مورد تبلیغ گذشتگان بوده است، بر ضرورت توسعه و ترویج آن در جامعه امروزی نیز تاکید کرد.

 

سردار رحیم جهانبخش به وجود موقوفات در استان زنجان اشاره کرد و گفت: نرخ وقف در استان زنجان بالا است و نیروی انتظامی آمادگی خود را برای همکاری با اوقاف در نقاط مختلف استان اعلام می کند.

 

در ادامه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان هم به ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد در استان زنجان پرداخت و گفت: اقدامات متعددی در راستای توسعه و ترویج وقف در جامعه انجام شده است.

 

به گفته حجت الاسلام مختار کرمی، در همین راستا یک مورد  مراجعه در شهرستان خرمدره برای کاشت گل محمدی در  22 هکتار داشتیم که همکاری‌های لازم انجام شده است.

 

این مقام مسئول به نوع همکاری اوقاف و امور خیریه با واقفین اشاره کرد و گفت: در برخی از موارد این نهاد به صورت مستقیم مشارکت می کند و در مواردی هم سرمایه گذار ورود پیدا کرده و اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

 

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در روستای ته دره شهرستان طارم هم طرحی با 400 هکتار درخت زیتون اجرایی خواهد شد.

 

کرمی همچنین از آمادگی برای همکاری در مسائل فرهنگی و قرآنی با نیروی انتظامی خبر داد و گفت:  اوقاف آماده همکاری در حوزه تحکیم خانواده و همچنین سایر مسائل فرهنگی است.

کد خبر 944705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha