سامانه جدید موجب بارش‌های پراکنده و رگباری خواهد شد

محمدی گفت: سامانه جدید از اواخر وقت امروز چهارشنبه ۱۱ تیرماه موجب تقویت بارش های پراکنده و رگباری در سطح استان اردبیل خواهد شد و امروز سطح هشدار نارنجی برای افزایش آمادگی نیروهای امدادی و اورژانسی استان صادر شد.

«سیاوش محمدی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: سامانه جدید از اواخر وقت امروز چهارشنبه 11 تیرماه موجب تقویت بارش های پراکنده و رگباری در سطح استان اردبیل خواهد شد و امروز سطح هشدار نارنجی برای افزایش آمادگی نیروهای امدادی و اورژانسی استان صادر شد.

 

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: پدیده غالب بارش به صورت رگباری توام با رعد و برق خواهد بود که تا روز پنجشنبه این سامانه در استان فعال خواهد بود.

 

این مقام مسئول ادامه داد: این پدیده جوی در مناطق مرکزی و جنوبی استان به ویژه در شهرستان خلخال و مناطق منتهی به استان گیلان با شدت بیشتری دیده خواهد شد.

 

محمدی اظهار داشت: آبگرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن رودخانه های فصلی و اصابت صاعقه به ویژه در ارتفاعات دور از انتظار نیست.

 

وی افزود: توصیه می شود تا از اتراق در مسیر رودخانه های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری شود و انجام پروژه های ساختمانی و عمرانی به ویژه در ساعات بعدازظهر و عصر اجتناب شود.

 

مدیر کل هواشناسی استان بیان کرد: توصیه های ویژه ای نیز به کشاورزان توسط کارشناسان مجموعه جهاد کشاورزی برای مقابله با این پدیده جوی صادر شده است.

کد خبر 944730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha