برنامه های دهه کرامت در ۱۰۰ مسجد کاشمر برگزار می شود

توکلی گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بازوانی توانمند مردمی فعالیت‌های فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد هستند و در دهه کرامت امسال هم در بیش از ۱۰۰ مسجد فعالیت های مختلفی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کاشمر، «علی توکلی» در جمع مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد و رابطین فهما شهرستان کاشمر با تبریک  ایام دهه کرامت گفت: دهه کرامت و به ویژه روز بزرگداشت امامزادگان، از فرصت‌هایی است تا فرهنگ‌وران و هنرمندان، به ویژه در زمینه‌های آیینی، رشد و شکوفایی هنری خویش را به جهان عرضه کنند و ما نیز در این راستا از آنان حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کاشمر بیان داشت: راه اندازی کمیته فرهنگی و هنری چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خرداد ۹۹ تا پایان اسفند ماه ۹۹ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و جریان سازی فرهنگ اهل بیت (ع) در شهرستان استوار است با استعانت از پرتو انوار مقدس صاحبانش راه اندازی خواهد شد و مسئولیت دبیرخانه آن بر دوش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

 

وی افزود: این کمیته با هدف گسترش فرهنگ ناب محمدی و ایجاد جریان مستمر معارف اهل‌بیت (ع) و با بهره‌گیری از ابزارهای فرهنگی، هنری و با استفاده از فضای مجازی با خلق آثار برجسته، مروج بسیار ارزشمند اندیشه اسلامی در این ایام خواهد بود.

 

توکلی گفت: در دهه کرامت شهرستان می تواند فعالیت های فرهنگی هنری را با سازوکاری عالمانه و محققانه بر بستر فرهنگ و هنر آن هم در تمام فصول سال تعریف کند که اجرای آنها مداوم در سراسر استان و حتی کشور جریان داشته باشد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کاشمر ادامه داد: سرود و نماهنگی «آقا امام رضا (ع)» همزمان با بزرگداشت دهه کرامت و در آستانه میلاد مسعود امام رضا (ع) در سطح شهرستان و کانون های مساجد و پایگاه مقاومت بسیج با اجرای دانش‌آموزان کانون ها در فضای مجازی و حقیقی مساجد انتشار خواهد یافت.

 

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، که بازوانی توانمند مردمی فعالیت‌های فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد هستند، گفت: در دهه کرامت امسال بیش از ۱۰۰ مسجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری برگزار شده یا در حال انجام است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کاشمر ادامه داد: ان شالله در برگزاری ویژه برنامه های کمیته فرهنگی هنری دفاع مقدس در چهلیمن سالگرد این ایام کانون های فرهنگی هنری مساجد با ارائه برنامه های فرهنگی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت مثمر ثمر داشته باشند.

کد خبر 944744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha