سازمان تأمین اجتماعی در قبال صدور دفترچه از گروه هدف، وجهی دریافت نمی‌کند

جلیلی با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی برای صدور و تمدید دفترچه درمانی وجهی دریافت نمی کند گفت: بازنشستگان و بیمه شدگان مراقب سودجویان و کلاهبرداران باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صادق جلیلی» صبح امروز (چهارشنبه ۱۱ تیر) در خصوص اعتبار دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی اظهار کرد: اعتبار دفترچه‌های درمانی که در اختیار بیمه‌شدگان این سازمان قرار دارد از طریق بارکدخوان تعبیه شده (با استفاده از دوربین موبایل) و یا ورود کدملی در وب اپلیکیشن به نشانی pwa.tamin.ir، از طریق بستر USSD با شماره‌گیری کد دستوری #۱*۱۴۲۰*۴* یا #۱۴۲۰*۴*، کد دستوری #۱۶۶۶*بیمه سلامت و سامانه اینترنتی به نشانی medical.tamin.ir قابل استعلام است.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی استان خوزستان تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی به‌هیچ عنوان در قبال صدور دفترچه از گروه هدف، وجه دریافت نمی‌کند.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه اخیرا شاهد تعدادی سوءاستفاده افرادی فرصت‌طلب جهت فریب برخی از بازنشستگان و بیم‌ شدگان تامین اجتماعی هستیم که از بیمه شدگان طلب وجه می‌کنند افزود: بیمه‌شدگان و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی توجه داشته باشند که هر نوع تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افراد یا نمایندگان شرکت‌ها با عنوان کارکنان سازمان تأمین اجتماعی به منازل و تقاضای وجه برای ارائه هر نوع خدمتی، قطعا کلاهبرداری است و هرگز از سوی این سازمان انجام نمی‌شود.

 

جلیلی با تاکید بر اینکه عدم نیاز به تمدید اعتبار دفترچه‌های تأمین اجتماعی نیز به‌هیچ عنوان منجر به دریافت وجه از بیمه‌شدگان و بازنشستگان نخواهد شد ابراز کرد: روش‌های شش‌گانه استعلام غیرحضوری اعتبار دفترچه‌ به منظور تسهیل امور بیمه شدگان است و همچنین سه روش اینترنتی و سه روش غیراینترنتی برای استعلام استحقاق درمان وجود دارد که همه این روش‌ها در حال حاضر به وضوح در دسترس بیمه‌شدگان هستند.

 

وی در پایان یاد آور شد: بیمه‌شدگان و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در صورت مواجهه با تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افرادی برای دریافت وجه، موضوع را به پلیس و مراجع قضایی اطلاع دهند و برای کسب اطلاع بیشتر و دریافت مشورت با اداره روابط عمومی این مدیریت از طریق تلفن گویای ۳۳۷۲۱۰۰۹ و یا با مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی با شماره تلفن ۱۴۲۰ تماس بگیرند.

 

کد خبر 944935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha