مزارع پرورش میگو در بندر چوئبده باید احیا شوند

موسوی خواستار احیای مزارع پرورش میگو در بندر چوئبده شد و گفت: این مزارع برای پنج‌هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید زین العابدین موسوی» ظهر امروز (چهارشنبه 11 تیر) در نشست بررسی توسعه آبزی‌پروری و شیلات آبادان، با بیان اینکه مزارع میگو در بندر چوئبده با ظرفیت ایجاد اشتغال برای پنج‌هزار نفر فرصت بسیار خوبی است که باید احیا شوند اظهار کرد: با توجه به ظرفیتی که برای پرورش ماهی و میگو در منطقه وجود دارد اما برای مصرف داخلی از استان‌های همجوار محصول وارد می‌کنیم.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان با اشاره به بدهی بانکی و عدم دریافت تسهیلات حوضچه‌های پرورش ماهی و میگو بندرچوئبده افزود: با توجه به هزینه‌های صورت گرفته برای پرورش ماهی و میگو متاسفانه کار خاصی انجام نشده و حوضچه‌های پرورش ماهی به علت بدهی بانکی و دریافت نکردن تسهیلات همچنان تعطیل هستند.

 

وی تصریح کرد: بانک به جای مصادره اموال و تعطیلی کار، باید فعالان بدهکار در حوزه شیلات را پای کار بیاورد.

 

«فتح‌الله ابوعلی» نیز عنوان کرد: تا امروز پیگیری‌های خوبی برای بازگرداندن فعالیت اقتصادی و رونق تجاری به مزارع پرورش میگو در چوئبده صورت گرفته است.

 

مدیرکل شیلات استان خوزستان بر ضرورت هماهنگی‌های بین‌بخشی برای رفع محدودیت پرورش آبزی در حوضچه‌های پرورش میگو بندرچوئبده تاکید کرد و افزود: شیلات در این زمینه تلاش و همکاری خواهد کرد.

 

کد خبر 944993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha