خودداری از برگزاری تجمع‌های پرخطر نقش چشمگیری در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا دارد

جهانگیری با اشاره به اینکه حضور شهروندان در مراسم‌های ترحیم و عروسی تهدید جدی سلامت عمومی و سبب شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا شده است گفت: خودداری از برگزاری تجمع‌های پرخطر نقش چشمگیری در قطع زنجیره انتقال این ویروس دارد.

«پیمان جهانگیری» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن تقدیر و قدردانی از شهروندانی که با عدم برگزاری مراسم برای عزیزان از دست رفته خود در روزهای اخیر، به حفظ سلامت شهروندان کمک کرده‌اند اظهار داشت: به دنبال فراخوان و انتشار اطلاعیه‌هایی برای مشارکت حداکثری شهروندان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، جمعی از مردم فهیم شهرستان اندیمشک که عزیزان خود را به دلایل مختلف از دست داده بودند، برای حفظ سلامت عمومی مردم از برگزاری مراسم ترحیم خودداری کردند.

 

فرماندار اندیمشک با تسلیت به این شهروندان، اقدام آنها را قابل تحسین دانست و افزود: با توجه به اینکه حضور شهروندان در مراسم‌های ترحیم و عروسی تهدید جدی سلامت عمومی و سبب شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا شده است، خودداری از برگزاری تجمع‌های پرخطر نقش چشمگیری در قطع زنجیره انتقال این ویروس دارد.

 

وی اذعان داشت: در شرایطی که از دست دادن یک عزیز بسیار اندوهبار، دردآور و خیلی برای خانواده‌ها سخت است، این تصمیم نهایت بزرگواری و دوراندیشی خانواده محترم این عزیزان بوده که قابل تحسین است.

 

جهانگیری با بیان اینکه طی روزهای اخیر تدابیر سختگیرانه بیشتری در شهرستان اندیمشک برای مقابله با ویروس کرونا اجرا شده است تصریح کرد: با توجه به تصمیمات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، محدودیت‌های اعلام شده در شهرستان اندیمشک اجرا می‌شوند.

 

وی استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را برای جلوگیری از شیوع بیماری ضروری دانست و عنوان کرد: همراهی و مشارکت حداکثری مردم برای کنترل وضعیت موجود، نقشی محوری دارد و شهروندان همچنان باید با هوشیاری کامل برای مقابله با ویروس کرونا مشارکت کنند.

 

فرماندار اندیمشک با اشاره به اینکه بازرسی از اصناف با شدت بیشتری ادامه دارد و اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، پلمپ می‌شوند یاد آور شد: لازم است شهروندان همه مایحتاج خریداری شده خود را کاملا ضدعفونی کنند.

 

کد خبر 945059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha