راهکار بسیاری از مشکلات جامعه احیا اخلاق و ایثار است

اسماعیلی گفت: حلقه مفقوده ما دردوران معاصر اخلاق، از خودگذشتگی و ایثار است و اگر روح معنویت، اخلاق گرایی و ایثار که در دفاع مقدس موج می زد را احیا کنیم بسیاری از مشکلات حل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمد حسین اسماعیلی» در نشست شورای فرهنگ عمومی که امروز (پنجشنبه ۱۲ تیر) در شبستان امیرالمومنین مسجدالنبی قزوین برگزار شد، بیان کرد: جلسات شورای فرهنگ عمومی در استان و شهرستان ها به شکل خوبی گرفته است و فعالیت های خوبی را دارد و امیدواریم شاهد نتایج مثبتی باشیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی هم با اهتمام اعضا در حال اجرایی شدن است به طوری که ۹۰ درصد مصوبات در حال انجام است.

 

وی با اشاره به چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سال جاری افزود: دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است و یکی از تأثیرگذارترین رویدادها است و تأثیری که دفاع مقدس در بعد معنوی داشته بر هیچکس پوشیده نیست.

 

اسماعیلی اعلام کرد: دفاعی که جانبازان و شهدا در هشت سال جنگ تحمیلی داشتند، نباید فراموش شود و ما در دهه پنجم و گام دوم انقلاب به سر می بریم و می دانیم نسل های چهارم و پنجم خاطره ای از آن دوران ندارند و آن شرایط را درک نکردند بنابراین باید به گونه ای عمل کنیم دفاع مقدس فراموش نشود و مقام معظم رهبری هم فرمودند زنده نگاه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

 

وی تصریح کرد: بسیاری از هنجارهای فرهنگی و انسانی مانند همدلی، مواسات، وحدت، انسان دوستی و اخلاق گرایی در دوران دفاع مقدس وجود داشت و باید یاد دفاع مقدس را زنده نگاه داشت و همان نگاه اخلاقی، فرهنگی و جانفشانی ها را زنده نگاه داریم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تأکید کرد: حلقه مفقوده ما دردوران معاصر اخلاق، از خودگذشتگی و ایثار است و اگر روح معنویت، اخلاق گرایی و ایثار که در دفاع مقدس موج می زد را احیا کنیم بسیاری از مشکلات حل می شود بنابراین وقتی از دفاع مقدس صحبت می کنیم باید نگاه مان فرهنگی باشد و وصیت نامه شهدا می تواند الگوی برای ما باشد.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت فعالیت های قرآنی اظهار کرد: قرآن معجزه جاودان پیامبر گرامی اسلام است و مملکت ما هم مملکتی قرآنی است؛ علت اصلی تمامی مشکلات در دوران کنونی دوری از قرآن و مهجوریت قرآن است و تنها راه نجات بشریت بازگشت به قرآن است، بنابراین ترویج آموزه های قرآنی حائز اهمیت است و باید در این زمینه بیشترین برنامه ریزی ها را داشته باشیم.

 

اسماعیلی خاطر نشان کرد: در دوره های گذشته شورای توسعه فعالیت های قرآنی را داشتیم که بعدها ذیل جلسات شورای فرهنگ عمومی قرار گرفت، اگر بتوانیم کارگروهی برای هم افزایی در حوزه قرآنی در ذیل شورای فرهنگ عمومی داشته باشیم مثمرالثمر خواهد بود.

 

کد خبر 945139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha