جلسات سنتی قرآن کریم احیا می شود

حجت الاسلام زهرایی گفت: ما در سازمان تبلیغات به دنبال احیا جلسات سنتی قرآن کریم هستیم چراکه این جلسات دچار ضعف شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «محمدجواد زهرایی» در نشست شورای فرهنگ عمومی که امروز (پنجشنبه ۱۲ تیر) در شبستان امیرالمومنین مسجدالنبی قزوین برگزار شد، بیان کرد: ما در سازمان تبلیغات به دنبال احیا جلسات سنتی قرآن کریم هستیم و این جلسات دچار ضعف شده است و رایزنی می کنیم بتوانیم جلسات سنتی قرآن را احیا کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: ما اطلاعات دقیق و کاملی از موسسات قرآنی نداریم البته شاید به ظاهر گفته شود ۳۳ موسسه قرآنی و ۱۹۰ خانه قرآنی زیر نظر سازمان تبلیغات است ولی این آمار دقیق نیست.

 

وی عنوان کرد: ما یکی از چهره های قرآنی را مأمور کردیم تا سرکشی به موسسات داشته و راستی آزمایی صورت گیرد که وضعیت این موسسات چگونه است و باید چه کار انجام دهیم و همچنین مسئولان  مراکز و موسسات هم سطح بندی شوند.

 

حجت الاسلام زهرایی اعلام کرد: بحث دیگر هم افزایی مراکزی است که کار قرآنی انجام می دهند، در حوزه مسجد هم یکی از آسیب ها این است که متولیان زیادی نظیر سازمان تبلیغات، اداره اوقاف، اداره فرهنگ و ارشاد، سپاه، شهرداری و غیره وجود دارد و این امر موجب شده مساجد ما کم رونق باشند.

 

وی تأکید کرد: بنابراین هم افزایی بحث جدی است و در مقام عمل این اتفاق نیفتاده است و داریم این بحث را دنبال می کنیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطر نشان کرد: در بحث قرآنی هم سازمان ها و ادارات مختلف وظایفی دارند و تصمیم هایی باید گرفته شود تا هم افزایی در موضوع قرآنی صورت گیرد و ما اتاق همکاری را در سازمان تبلیغات تشکیل دادیم و هر هفته با یکی از سازمان هایی که می توان هم افزایی داشت، جلسه ای برگزار می کنیم.

 

وی در ادامه گفت: یکی از موضوعاتی که بعد از کرونا جدی تر به آن پرداخته می شود، استفاده از فناوری های نوین است، با موج جدید کرونا باید فناوری های نوین جدی گرفته شود و بسیج سایبری و سربازان سایبری باید وارد میدان شوند.

 

در ادامه مشاور استاندار قزوین در امور قرآنی اظهار کرد: ۲۰۰ خانه قرآنی و مجامع قرآنی زیرنظر سازمان تبلیغات و  ۳۵ مورد هم زیرنظر اداره فرهنگ و ارشاد فعالیت دارند.

 

«مجید وفاپور» عنوان کرد: استیجاری بودن مجامع قرآنی یکی از موضوعاتی است که این مراکز را دچار مشکل کرده و برخی نیمه تعطیل شدند.

 

وی با اشاره به ضرورت ترویج سبک زندگی قرآنی تصریح کرد: در بحث سبک زندگی قرآنی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، مربیانی را به تهران فرستادیم که آموزش دیدند و آماده هستند در این بحث کار کنند، مطالبه دیگر رهبری بحث حفظ قرآن است که جوامع و مهدهای قرآنی را به این سمت بردیم تا بحث سبک زندگی قرآنی و تربیت حافظ قرآن را هم داشته باشند.

 

مشاور استاندار قزوین در امور قرآنی یادآور شد: جلسات خانگی قرآن هم جزو برنامه هایی است که برای مهدها در نظر گرفتیم تا این اتفاق مبارک را رقم بزنیم و از دستگاه های فرهنگی می خواهیم در این سه موضوع به ما کمک کنند تا بتوانیم اصول قرآنی و آنچه قرآن به ما سفارش کرده را در زندگی پیاده کنیم.

 

کد خبر 945143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha