اعتماد و پشتیبانی مردم از سرمایه های نظام و انقلاب است

حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت: یکی از سرمایه های نظام اسلامی و انقلاب ما، اعتماد و پشتیبانی مردم از نظام اسلامی است و اگر در قوای سه گانه وظایف به خوبی انجام شود به ویژه در قوه قضائیه قطعا اعتماد مردم که مهمترین سرمایه نظام است جلب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، حجت الاسلام «رضا احمدی نیک» ظهر امروز ۱۳ تیر در خطبه های نماز جمعه آسمینون، گفت: یکی از سرمایه های نظام اسلامی و انقلاب ما، اعتماد و پشتیبانی مردم از نظام اسلامی است و اگر در قوای سه گانه وظایف به خوبی انجام شود به ویژه در قوه قضائیه قطعا اعتماد مردم که مهمترین سرمایه نظام است جلب، ترمیم و تقویت می شود.

امام جمعه آسمینون با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار مجازی که با مسئولین قوه قضائیه داشتند،  بیان کرد: رهبری فرمودند؛ در مرحله اول ضرورت تحول در دستگاه قضائی که به نفع نظام و به ضرر دشمنانی است که در تلاش هستند که با سنگ اندازی و مانع تراشی جنگ رسانه ای راه بیاندازند دوم به تحول در دستگاه قضائی در ابعاد مختلف از جمله احیای حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم، استفاده از نخبگان حوزه و دانشگاه و مردمی بودن دستگاه قضائیه اشاره  کردند.

وی اضافه کرد: نکته سوم در بیانات رهبری، قاطعیت در مبارزه با فساد است چرا که مردم از مبارزه بدون ملاحظه و بدون اغماض با مفسدین امیدوار می شوند زیرا فساد مالی و اقتصادی هم خطرناک و هم واگیردار است و از طرفی ملاک در مبارزه با فساد باید حق، عدل و قانون باشد بنابراین قوه قضائیه باید با جدیت با ویروس فساد مبارزه کند چرا که ویروس فساد به مراتب از ویروس کرونا خطرناک تر است.

حجت الاسلام احمدی نیک تاکید کرد: نکته دیگری که مقام معظم رهبری در این دیدار به آن اشاره کردند؛ کم توجهی برخی مسئولین و مردم در خصوص ویروس کرونا است که از کم هزینه ترین و موثرترین روش ها در جلوگیری از گسترش این ویروس زدن ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمعات غیرضروری است.

خطیب جمعه آسمینون اظهار کرد: مسئولینی که امکانات کشور قبلا دست آن ها بوده یا کسانی که هم اکنون امکانات کشور را در اختیار دارند باید برای رفع مشکلات کشور و مردم تلاش کنند و باید در برابر مشکلات پاسخگو باشند.

وی عنوان کرد: عده ای همچنان به دنبال سازش و مذاکره با آمریکا هستند، باید بدانند مردم اجازه مذاکره مجدد با دشمنان نظام و قاتلان شهید حاج قاسم سلیمانی را نمی دهند.

حجت الاسلام احمدی نیک در خاتمه ضمن تبریک میلاد امام رضا علیه السلام ابراز کرد: امام رضا علیه السلام هنگام ورود به نیشابور حدیثی را بیان فرمودند؛ که مشهور به حدیث سلسله الذهب است که دژ و حصار و یگانگی خداوند، دژ و حصار امن و امنیت است لکن شرط اساسی توحید، ولایت اهل بیت علیهم السلام می باشد.
 

کد خبر 945408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha