افزایش تلفات ناشی از «کرونا» در جهرم به ۱۳ نفر

ارجمند از فوت چهار بیمار مبتلا به «کرونا» طی ۴۸ ساعت گذشته در جهرم خبر داد و گفت: با فوت این بیماران، شمار جان باختگان ناشی از «کرونا» در جهرم به ۱۳ نفر رسید.

«سیدمجید ارجمند» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: در ۴۸ ساعت گذشته چهار نفر، بر اثر ویروس کرونا در جهرم جان خود را از دست داده اند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: باجهش شدید در تعداد مبتلایان و جانباختن چهار بیمار، بی سابقه ترین آمار کرونا برای جهرم در ۲ روز گذشته رقم خورد.

 

وی با اشاره به اینکه شب گذشته نیز یک آقای ۸۲ ساله مبتلا به «کرونا» از بخش مرکزی جهرم، بدون هیچ بیماری زمینه ای در آی سی یو جان خود را از دست داد، بیان کرد: تعداد کل جان باختگان تا کنون به ۱۳نفر رسیده است.

 

ارجمند با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به «کرونا» در جهرم اشاره کرد و گفت: تا کنون هزار و ۳۷۵ نفر در جهرم به این بیماری مبتلا شده اند که ۷۳ نفر آنها که شامل بیماران مشکوک و مثبت بوده در بیمارستان بستری هستند.

 

وی با اشاره به اینکه تعداد ۶۶ بیمار مثبت و مشکوک در بخش های عمومی بستری هستند، خاطرنشان کرد: تعداد بیماران مثبت قطعی بستری در بخش های عمومی ۳۴ نفر نفر اعلام شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه تعداد هفت بیمار مثبت و مشکوک در بخش آی سی بستری هستند، خاطرنشان کرد: تعداد بيماران بستري مثبت قطعی در بخش آی سی یو ۶ نفر و تعداد بیمارانی که توسط دستگاه تنفس می کنند پنج نفر هستند.

 

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۷۳۷ بیمار بهبود يافته و از قرنطينه خارج شده است، گفت: تعداد كل مبتلايان در قرنطينه در حال حاضر ۶۳۸ نفر هستند.

 

 ارجمند با اشاره به اینکه در این شرایط بحرانی،  اطلاع رسانی دقیق، شفاف و به موقع برای آگاهی مردم، یکی از مهمترین مولفه های مبارزه با بیماری کرونا به حساب می آید، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی جهرم این امر را وظیفه اصلی خود می داند و مسئولانه در انجام هر چه بهتر آن می کوشد.

 

وی با اشاره به اینکه در این شرایط که با وجود وضعیت قرمز و احساس خطر شدید، جامعه نیاز مبرم به آرامش خاطر و اطمینان به دستگاه های اجرایی بخصوص کادر بهداشت و درمان دارد، گفت: از مردم می خواهیم اخبار و رویدادهای مربوط به کرونا را فقط از طریق رسانه های معتبر شهرستان دریافت کرده و از بازنشر هرگونه مطلب غیر موثق در این زمینه خودداری کنند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در پایان اظهار کرد: شرکت در تجمع ها و مراسم مختلف از جمله عروسی و ترحیم، از دلايل اصلي ابتلا به کرونا در چند هفته گذشته در جهرم است.

 

کد خبر 945411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha