مجسمه خالق شاهنامه بر بام حیران آستارا نصب شد

امیری نژاد گفت: با هدف پاسداشت فرهنگی و ادب فارسی مجسمه شاعر پارسی گوی ایرانی و خالق شاهنامه بر بام حیران آستارا نصب شد.

«پردل امیری نژاد» با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا گفت: حکیم ابوالقاسم فردوسی خدمات ارزنده ای در حوزه فرهنگ و ادبیات ایرانی داشته اند و شاهنامه يکى از شاهکارهاى این شاعر پارسی گوی ایران است که بر روى ادبيات و آثار ادبى پس از خود نيز براى قرن ها تاثيرگذاشته است.

 

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر آستارا افزود: ايرانيان فردوسى را بزرگ ترين شاعر خود مى دانند و هم اکنون پس از گذشت هزار سال، مردم هنوز اثر ارزشمند شاهنامه را مى خوانند و به ابيات آن گوش فرا مى دهند.

 

وی تصریح کرد: شاهکار فردوسى آن قدر باارزش است که بعد از گذشت هزار سال از زمان سرودن آن هنوز به راحتى براى فارسى زبانان قابل درک است.

 

امیری نژاد به نصب مجسمه حکیم ابوالقاسم فردوسی در بام حیران آستارا(تله کابین) اشاره کرد و گفت: این مجسمه به همت مدیریت دهکده گردشگری حیران به‌روی آب نما نصب شده است.

 

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر آستارا با بیان اینکه این مجسمه با هدف پاسداشت فرهنگ و ادب فارسی و معرفی مشاهیر ایرانی به ویژه شاعر پارسی گوی حکیم ابوالقاسم فردوسی به گردشگران خارجی بر بام حیران آستارا نصب شده است، خاطرنشان کرد: برای نصب این مجسمه ۱۵ میلیون تومان هزینه شده و آن را یک هنرمند مشهدی طراحی و ساخته است.

 

امیری نژاد در پایان از اقدام شایسته مدیریت تله کابین حیران در نصب مجسمه حکیم ابوالقاسم فردوسی در این دهکده گردشگری با هدف پاسداشت فرهنگ و ادب فارسی و معرفی مشاهیر ایرانی به مسافران به ویژه گردشگران خارجی تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 945772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha