برنامه ریزی فرهنگی برای استفاده از فضای مجازی در ایام کرونا ضرورت دارد

حجت الاسلام واحدی بر برنامه ریزی فرهنگی به منظور استفاده از فضای مجازی در خانه در ایام کرونا تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت لااسلام «عبدالله واحدی» در مراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اهمیت فعالیت های فرهنگی به ویژه در این ایام، گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و اهمیت سلامت افراد از برگزاری برنامه همچون سنوات گذشته معذوریم به همین دلیل باید به فکر برنامه ریزی برای فعالیت های فرهنگی مجازی باشیم.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با تاکید بر اینکه در ایام کرونا و تعطیلات باید به گونه ای برنامه ریزی فرهنگی داشته باشیم که مردم از فضای مجازی در خانه بهره فرهنگی ببرند، افزود: باید آگاهی مردم در حوزه فرهنگ و اجتماع را بالا ببریم.

 

وی ضمن تاکید بر امانتداری بیان کرد: انسان باید نسبت به مسئولیتی که در اختیارش قرار داده می شود امانت دار باشد و آن را بهتر از قبل به فرد دیگری تحویل دهد.

 

این مقام مسئولهمچنین به مشکلات و مسایل جامعه در بخش های مختلف به ویژه بخش فرهنگی اشاره کرد و گفت:  موضوع حاشیه نشینی در شهرها، طلاق و اعتیاد و تمام بزه های اجتماعی وقتی مورد بررسی قرار می گیرند ریشه تمام آنها در مشکلات فرهنگی است، بنابراین تمام افراد و مسئولان باید در رابطه با فرهنگ نقش خودشان را ایفا کنند تا از سرایت این مشکلات به تمام جامعه جلوگیری شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی همچنین با اشاره به اینکه در اراک ۱۷ منطقه و در ساوه ۲۳ منطقه محروم و حاشیه نشین شناسایی شده است، اظهار کرد: در تمام این مناطق باید دفتر تسهیل گری راه اندازی و بودجه در اختیار آنها قرار داده شود تا بتوانند به انجام فعالیت های مهتلف بپردازند.

 

حجت الاسلام واحدی با تاکید بر اینکه اوقاف باید همانطور که از گذشته در مسائل فرهنگی نقش داشته است امروز نیز با استفاده از ظرفیت وقفی که در اختیار دارد در مسائل فرهنگی ورود کند، گفت: باید در این راستا اقداماتی را که انجام دهیم که در جامعه ملموس باشد و مردم نسبت به نقش اوقاف و اقداماتی که انجام می دهد آگاه شوند.

در این مراسم از زحمات حجت الاسلام سعید عطاالهی تقدیر و حجت الاسلام آسوده با حفظ سمت به سمت معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی منصوب شد.

کد خبر 945844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha