افزایش تعداد‌ پرسنل آتش نشانی شیراز به ۶۷۰ نیرو

ناصری گفت: با جذب ۱۵۸ نیروی جدید تعداد نیروی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز به ۶۷۰ نیرو افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی ناصری» امروز (شنبه ۱۴ تیر) در جمع خبرنگاران که در محل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز برگزار شد، در خصوص اقدامات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: سازمان آتش نشانی و‌خدمات ایمنی شهرداری شیراز در حال حاضر ۵۱۲ نیرو دارد که در ۲۲ ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر مشغول فعالیت شبانه روزی هستند و از این تعداد ۱۵ نفر از آنها بانوان تشکیل می دهند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و‌خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: از روز دوشنبه هفته جاری تعداد ۱۵۸ نیروی جدید آتش نشان که از طریق آزمون سراسری جذب آنها انجام شده است و در مصاحبه علمی شرکت کردند به مجموعه سازمان آتش نشانی اضافه می شوند که با این تعداد مجموعا ۶۷۰ نیروی آتش نشان در شیراز داریم.

وی با اشاره به بعد ساختمان ها و ایستگاه های آتش نشانی موجود در کلانشهر شیراز، هم افزود: با وجود ۲۲ ایستگاه آتش نشانی، اما براساس استاندارد پیش بینی شده این تعداد باید به ۳۲ ایستگاه برسد که در شورای اسلامی شهر شیراز و کمیسیون سلامت، محیط زیست و‌خدمات شهری پیش بینی شده که در هر سال حداقل تا سه ایستگاه را به بهره برداری برسانیم.

ناصری خاطر نشان کرد: در سال جاری می توانیم این نوید را بدهیم که ۲ ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرک «گویم» و بزرگراه «حسینی الهاشمی» را به بهره برداری برسانیم.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه آتش نشانی ویژه سایت پسماند «برمشور» هم افتتاح شده است، افزود: طراحی برای احداث ایستگاه های آتش نشانی در دیگر نقاط شهر از جمله ایستگاه آتش نشانی در بلوار «هویزه» و ایستگاه خیابان «بنی هاشمی» و ایستگاه بلوار «مدرس» در دست بررسی است.

ناصری با بیان اینکه برخی از ایستگاه های آتش نشانی مربوط به قبل و هم اکنون در حال تجدید بنا است، گفت: ایستگاه آتش نشانی شماره یک واقع در پل «حر» و ایستگاه شماره ۲۰ واقع در بلوار «شاهد» از جمله این ایستگاه ها است و همچنین دو ایستگاه شماره ۹ در بلوار «هفت تنان» و ایستگاه شماره ۱۸ در خیابان «صنعت» از ایستگاه هایی هستند که عملیات بهسازی آنها در دستور کار است.

این عضو شورای شهر همچنین در زمینه خرید تجهیزات به روز در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، بیان کرد: با بودجه تعیین شده، برای کلیه آتش نشانان پروژکتورهای روشنایی شب خریداری شده است و همچنین بعد از حادثه آتش سوزی هتل «آسمان» که می توانست یک پلاسکو دیگر باشد در این راستا اقدام به خرید دوربین های حرارت سنج برای سازمان کردیم که یکی از کمک کنندگی این دوربین ها تعیین میزان حرارت در حین عملیات و نشان دهنده کانون آتش هستند.

ناصری در ادامه از افتتاح بزرگترین مجموعه آموزش آتشان نشانی و خدمات ایمنی در جنوب کشور خبر داد و افزود: این مرکز شامل چند سایت آموزشی از جمله سایت آموزش سگ های تجسس گر، ساختمان آموزشی اطفای حریق زیر زمین، اماکن مسکونی و تجاری ویژه آموزش کلیه آتش نشانان جنوب کشور و افتتاح سایت علت یابی حریق است.

وی تاکید کرد: تنها شهری که سایت علت یابی حریق را دارد استان تهران است و بعد از آن دومین شهر در کشور شهر شیراز خواهد بود که اقدام به افتتاح سایت علت یابی حریق کرده است.

ناصری با اشاره به اینکه افتتاح سایت آموزش و نجات از چاه، افتتاح آموزش تیم مداخله در بحران خودکشی و آموزش تیم واکنش سریع از دیگر سایت های این مجموعه است، افزود: در سال ۹۸ تعداد ۱۲ هزار و ۶۶۲ عملیات امداد و‌ نجات و اطفای حریق داشته ایم و در سه ماه اول سال جاری تاکنون چهار هزار و ۱۳۷ مورد عملیات امداد و نجات و اطفای حریق انجام شده است.

وی در خصوص میانگین زمان رسیدن به محل حادثه و حریق خاطر نشان کرد: براساس استاندارد جهانی این زمان زیر ۶ دقیقه است اما میانگین زمان رسیدن به محل حریق هم اکنون چهار دقیقه و ۵۱ ثانیه و میانگین رسیدن به صحنه عملیات امداد و نجات چهار دقیقه و ۳۰ ثانیه است.

این عضو شورای شهر در ادامه در خصوص بازدید و آموزش هایی که سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی داشته است، گفت: در سال ۹۸ تعداد ۱۳ هزار و ۲۶۷ مورد بازدید ایمنی و ابنیه انجام شده است و بیش از هفت هزار بازدید مسکونی و در حوزه آموزش رایگان شهروندی نیز تعداد ۲۱ هزار و ۶۷۶ نفر نیز در راستای خدمات ایمنی و شهروندی آموزش دیده اند.

فاضلاب شهری صدرا جان ۲ میلیون نفر از شهروندان شیراز را به خطر می اندازد 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و‌خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر این نکته که سلامتی، ایمنی و زیست محیطی جز این کمیسیون است و در خصوص سلامت مردم به هیچ عنوان با افرادی که بخواهند سلامت مردم را به خطر بیاندازند کوتاهی نخواهیم کرد.

ناصری با بیان اینکه یکی از مهم ترین مسائل زیست محیطی که کلانشهر شیراز با آن روبرو است رها شدن فاضلاب شهری شهر صدرا است، گفت: این فاضلاب از دره «قره پیری» وارد پردیس «جوادیه» شده و باتوجه به اینکه بالغ بر ۳۰۰ هزارمتر باغ وجود دارد که به رودخانه «نهر اعظم» و رودخانه «خشک» منتهی شده که فاضلاب بالغ بر ۱۲۰ هزار شهروند صدرا به سطح شهر شیراز وارد می شود و جان قریب به ۲ میلیون نفر از مردم را به خطر می اندازد.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه فاضلاب شهر صدرا از سال ۸۵ رها شده است، یادآور شد: این در حالی است که کلانشهر شیراز با احتساب شهر صدرا باید به میزان سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر خط فاضلاب شهری داشته باشد و جمعیت شهر شیراز با احتساب جمعیت حاشیه نشینان قریب به ۲ میلیون نفر است که از سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر خط فاضلاب شهری، تصفیه خانه شماره یک فاضلاب شهری ۴۲۰ هزار شهروند را پوشش می‌دهد و تصفیه خانه شماره ۲ که در روز پنج شنبه افتتاح شد فاضلاب شهری ۶۳۰ هزار شهروند را در بر می گیرد که مجموعا فاضلاب شهری یک میلیون و ۵۰ هزار خانوار شهری شیراز را پوشش می‌دهد و باتوجه به جمعیت شهر شیراز فاضلاب شهری بیش از ۹۰۰ شهروند باید پیش بینی شود و از سوی دیگر باید یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه ایجا‌د شود این ‌اقدام‌نیازمند بودجه مورد نیاز است.

کد خبر 945854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha