مشکلی در عرضه مواد ضدعفونی کننده در ایلام وجود ندارد

شاهماری با بیان اینکه مشکلی در عرضه مواد ضدعفونی کننده در سطح داروخانه های استان ایلام وجود ندارد، گفت: از امروز حدود ۱۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده بسته بندی شده بین ادارات و نهادهای مختلف استان توزیع می شود.

معاون عذای و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام، صبح امروز(۱۵ تیر) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، با بیان این مطلب، اظهار کرد: الان ما مشکلی برای محلول ضدعفونی کننده نداریم.

 

«مهتاب شاهماری» با بیان اینکه بر اساس تصمیم گیری های انجام شده  در بعضی از فروشگاه های معتبر استان مواد ضدعفونی کننده بر پایه الکل توزیع می شود، افزود:  اگر الکل ۷۰ درجه مورد درخواست باشد  امکان بسته‌بندی  برای موارد خاص از جمله  مصرف بیمارستانی وجود دارد و در اختیار این اماکن قرار داده  می شود.

 

وی تصریح کرد: در بعضی از اماکن لازم است که الکل ۷۰ درجه مصرف شود، چرا که مواد افزودنی می تواند به دستگاه‌ها و وسایل پزشکی آسیب برساند که ما الکل ۷۰ درجه را در اختیار واحدهای بیمارستانی قرار می دهیم، محلول ضدعفونی کننده به شکلی که در اوایل شیوع کرونا توسط سازمان غذا و دارو و با تصمیم گیری ستاد استانی بسته بندی می شد، در حال حاضر در بین داروخانه توزیع نمی شود.

 

شاهماری بیان کرد: حدود یک ماه است که توزیع  این نوع الکل در بین داروخانه‌ها قطع شده است، اما با توجه به ارزان بودن این الکل و تقاضای زیادی که در سطح جامعه برای این نوع الکل علیرغم وجود سایر انواع وجود دارد، هم اکنون حدود ۱۰ هزار لیتر از این نوع الکل بسته بندی شده  که در بین اداراتی که لازم است و نیاز به حجم بالایی از مواد ضدعفونی دارند، توزیع می شود.

 

معاون عذای و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام، بیان کرد: همچنین  اگر لازم باشد و در صورتی که با کمبودی در این زمینه مواجه باشیم، آمادگی داریم که این نوع الکل را در سطح داروخانه‌ها توزیع کنیم و  با توجه به شرایط و نیاز  مردم حتماً برای توزیع در روزهای آتی اقدام خواهد شد.

 

وی بیان کرد: همچنین مواد ضدعفونی کننده در بین اماکنی از جمله بانک ها که برای ارائه خدمت به مردم در محل کار حاضر می شوند و تعداد کارکنان این اماکن زیاد است از امروز با توزیع ۱۰ هزار لیتر  آغاز شده است و به صورت بسته بندی شده در بین این ادارات، سازمان‌ها توزیع و در روزهای آینده نیز با توجه به وضعیتی که وجود دارد این پروسه را ادامه می‌دهیم.

 

شاهماری بیان کرد: در کنار این موضوع، شرکت الکل کیمیاگران بدره مجوز های لازم را کسب کرده و قیمت‌گذاری محصولات آن توسط سازمان صمت استان انجام شده و به این شرکت اعلام شده است، شرکت توزیع کننده را هم به ما معرفی کرده اند و امید است در روزهای آتی همه شرایط برای توزیع محلول ضدعفونی کننده تولید استان در داروخانه‌های سطح استان فراهم  شود.

 

وی گفت:  انتظار می رود که شرکت الکل کیمیاگران بدره  هر چه سریعتر برای این مهم اقدام کند و  چندین مکاتبه با این شرکت انجام  شده است که امید است هر چه سریعتر برای توزیع محصولات خود در استان اقدام نماید و خوشبختانه خود مسئولین شرکت کیمیاگران بدره هم پیگیر این موضوع هستند.

 

معاون غذای و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام بیان کرد: اکثر داروخانه‌ها به خاطر وضعیتی که صندوق داروخانه ها دارند، دستگاه پوز در اختیار صاحب صندوق است و توسط متصدی صندوق، رمز کارت و هم مبلغ وارد می‌شود و متصدیان صندوق داروخانه ها ملزم به رعایت نکات بهداشتی و  استفاده از دستگاه پوز هستند.  گرچه خود رد و بدل کردن کارت هم می تواند باعث انتقال آلودگی شود اما تاکید شده است که در داروخانه ها از اسپری های ضدعفونی کننده برای کارت های بانکی استفاده شود.

 

وی بیان کرد:  به طور قطع نظارت مردم و انتقال اطلاعات به حوزه بهداشت و درمان می تواند خیلی تاثیر گذار باشد، در مواردی چه در داروخانه ها و چه در سایر واحدهای صنفی اگر نکات و مسائل بهداشتی رعایت نمی‌شود،  مردم می توانند گزارش دهند و ما سریعا وارد عمل می‌شویم و تذکرات لازم را به داروخانه می دهیم،ما پذیرای انتقال این اطلاعات برای نظارت بیشتر هستیم و  به طور قطع بازرسی های لازم در این حوزه انجام می شود.

 

کد خبر 945962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha