روحانی لبنانی علیه سفیر ‌آمریکا/در ایام کرونا به مردم کمک کنید

شیخ «بلال شعبان» روحانی بانفوذ لبنانی در واکنش به اظهارات سفیر آمریکا در لبنان، از مردم خواسته است در ایام کرونا به یکدیگر کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، یک روحانی برجسته لبنانی اقدام سفیر ایالات متحده در بیروت را برای جلوگیری از توزیع کمک های مردمی توسط احزاب سیاسی محکوم کرد. شیخ «بلال شعبان» روحانی بانفوذ لبنانی از مردم خواسته است در ایام کرونا به یکدیگر کمک کنند.

 

«دوروتی شی» سفیر آمریکا در بیروت در گفتگو با احزاب سیاسی آنها را برای جلوگیری از توزیع کمک های مردمی تشویق کرده است.

 

شبکه تلویزیونی المنار به نقل از این روحانی لبنانی نوشت: سفیر آمریکا در لبنان با تعدادی از رهبران سیاسی در طرابلس ملاقات کرده است و به آنها گفته است که کمک به افراد محروم جامعه ممنوع است. شیخ بلال رهبر جنبش وحدت اسلامی در لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته لبنان اقدام سفیر آمریکا را محکوم کرد.

 

وی گفت: آمریکایی هابا این اقدامات می خواهند مردم لبنان را بیشتر در تنگنا قرار دهند و وضعیت کشور را آشفته نشان دهند.

 

شیخ شعبان سپس از همه سیاستمداران لبنانی خواست تا بدون توجه به همه فشارهای خارجی ، به مردم نیازمند در جریان بحران فعلی اقتصادی و اجتماعی در لبنان کمک کنند.

 

در تاریخ 28 ژوئن « میشل عون» رئیس جمهور لبنان ، ، آخرین اظهارات سفیر ایالات متحده در بیروت علیه جنبش مقاومت حزب الله را انكار كرد و اظهار داشت كه واشنگتن به طور مداوم در امور داخلی كشور عربی مداخله می كند.

 

وزیر امور خارجه لبنان سفیر آمریکا را به خاطر اظهاراتش علیه حزب الله به این سفارتخانه احضار کرده بود.

 

اواخر ماه گذشته ، شی به شبکه خبری تلویزیون الحدث متعلق به عربستان سعودی گفت که واشنگتن نگرانی های زیادی درباره نقش حزب الله در دولت لبنان دارد.

 

محبوبیت روز افزون حزب الله در جهان اسلام پس از شکست صهیونیستها در جنوب لبنان در جریان جنگ 33 روزه موجب شده تل آویو و متحدان غربی و عربی اش در سال های اخیر تلاش کنند از طریق غیرنظامی به حزب الله ضربه بزنند.

کد خبر 945974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha