۱۰۰ تعاونی در استان لرستان تشکیل می شود

آشتاب از برنامه ریزی برای تشکیل ۱۰۰ تعاونی در استان خبرداد و گفت: با هدف تحقق شعار سال و جهش تولید ۳۰ واحد تعاونی راکد در استان لرستان، احیاء و به چرخه تولید باز می گردد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «علی آشتاب» امروز با اشاره به اهمیت تولید، اظهار داشت: حمایت از کار تولید و کارگران از برنامه های محوری اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی است.

 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان تقویت تعاون را بستر اشتغال دانست و افزود: تعاونی‌ها می‌توانند منجر به توسعه اقتصادی، بهبود کسب و کار و بهبود درآمد اقشار مختلف شوند.

 

وی با اشاره به اینکه هر سال براساس توانمندی های بومی و محلی تعاونی های جدید در استان تشکیل می شود، بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی های به عمل آمده امسال ۱۰۰ تعاونی جدید در استان لرستان تشکیل می شود.

 

آشتاب با بیان اینکه اقدامات اولیه برای تشکیل این تعداد تعاونی انجام شده است، اظهار کرد: باید باتوجه به منابع بانکی و همکاری دستگاه‌های مرتبط تصویب نهایی شود.

 

وی ادامه داد: همچنین  امسال باهدف تحقق شعار و کمک در حوزه کار و تولید، تلاش می شود واحد های تولیدی و تعاونی راکد استان احیاء و به چرخه تولید بازگردند.

 

آشتاب ابراز کرد: با بررسی واحد های تولیدی راکد استان، پیش بینی می شود با برنامه ریزی مناسب تعداد  30 واحد تعاونی راکد شده استان، احیاء و به چرخه تولید بازگردد.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان  گفت: هم اکنون تعداد ۲ هزار و ۸۳۶ تعاونی فعال با اشتغال ۲۸ هزار نفر در لرستان وجود دارد که از این تعداد ۴۷۸ تعاونی مربوط به بانوان است.

 

وی ادامه داد: سال گذشته تعداد ۱۱۲ طرح تعاونی در زمینه‌های مختلف با یک هزار و ۷۲۷ فرصت شغلی و یک هزار و ۵۴۳ نفر عضو در استان تشکیل و در این مدت ۷۵ هزار نفر ساعت دوره‌های آموزشی مهارتی تخصصی، مدیریتی و مجازی برای تعاون گران استان برگزار شده است.

 

آشتاب با بیان اینکه تعاونی‌های لرستان سال گذشته بیش از ۴۶ میلیون دلار از محصولات خود را به خارج از کشور صادر کرده‌اند، اظهار کرد: این صادرات در حوزه خدمات، صنعت، معدن و کشاورزی بوده که از طریق گمرک‌های مختلف انجام شده است.

کد خبر 946253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha