وزیر نیرو باید برای اخذ آب‌بهای غیرمتعارف از کشاورزان و بهره‌برداران ماهی و میگو پاسخگو باشد

مختار از طرح سوال از وزیر نیرو خبر داد و گفت: وزیر نیرو در خصوص اخذ آب‌بهای غیر متعارف و بسیار سنگین از کشاورزان و بهره‌برداران ماهی و میگو در پائین‌‌دست رودخانه بهمنشیر باید در صحن علنی مجلس پاسخگو باشد.

«جلیل مختار» ظهر امروز (یکشنبه ۱۵ تیر) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضائیه مبنی بر عدم توقف و تعطیلی واحدهای تولیدی متاسفانه اداره آب آبادان نسبت به دریافت آب‌بهای واحدهای پرورش‌دهنده ماهی و میگو و کشاورزان در این شهرستان اقدام و آب برخی از این واحدها را پلمپ کرده است.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت واحدهای تولیدی، دریافت وجه بابت حق آب‌بها به‌صورت غیرقانونی، نامتعارف، بسیار سنگین و مغایر با ماده ۵۸ قانون اخذ بها از کشاورزان و پرورش‌دهندگان ماهی و میگو بهره‌مند از آب رودخانه‌هایی است که در طول سال به دریا می‌ریزند.

 

وی تصریح کرد: طبق ماده ۳۳ قانون مصوب سال ۹۶ مجلس شورای اسلامی، وزارت نیرو موظف است در صورتی‌که استحصال آب توسط دولت انجام پذیرد، تاسیساتی از قبیل شبکه‌های مدرن شامل کانال‌های بتنی درجه یک و ۲ و همچنین سازه‌های تنظیم آب را ایجاد کند و در اختیار بهره‌برداران قرار دهد.

 

مختار اضافه کرد: وزارت نیرو در صورت انجام چنین مواردی می‌تواند حق آب‌بها را از بهره‌برداران اخذ کند اما متاسفانه در شهرستان آبادان چنین نبوده و اداره آب به‌صورت غیرقانونی آب‌بهای کشاورزان و پرورش‌دهندگان ماهی و میگو در پائین‌دست رودخانه بهمنشیر را به‌صورت نا متعارف اخذ می‌کند.

 

وی با بیان اینکه برخی مناطق در شهرستان آبادان همچنان بلاتکلیف هستند عنوان کرد: با توجه به تعیین و تکلیف مناطق غیرشهری و غیرروستایی که آنها جزء تکالیف مهم تقسیمات کشوری وزارت کشور هستند چرا باید برخی از مناطق شهرستان آبادان پس از سال‌ها همچنان بلاتکلیف باقی بمانند؟

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی برخی مناطق این شهرستان را از خدمات اولیه آب، برق، گاز و مخابرات محروم خواند و ابراز کرد: متاسفانه امروز با توجه به مشکلات عدیده برخی مناطق آبادان همچنان بلاتکلیف و محروم از هر گونه خدمات اولیه نظیر آب، برق، گاز و مخابرات هستند و این زیبنده نام بزرگ آبادان و مردم قدرشناس و همیشه در صحنه این خطه قهرمان پرور نیست.

 

وی بیان کرد: علی‌رغم مصوبه مجلس شورای اسلامی و پیگیری‌های متعدد در خصوص ارائه خدمات به سکونت‌گاه‌های غیررسمی تا تعیین و تکلیف و ساماندهی نهایی، متاسفانه در مناطق مختلف آبادان از جمله رمیله، کوی نیرو، سلیچ شرقی و تویشیه هیچ گونه خدماتی ارائه نمی‌شود و مردم این مناطق در بلاتکلیفی شهری یا روستایی به‌سر می‌برند.

 

مختار از طرح سوال از وزیر نیرو در صحن علنی مجلس شورای اسلامی خبر داد و یاد آور شد: وزیر نیرو باید در خصوص موارد مطرح شده پاسخگو باشد چرا که از حق مردم آبادان ذره‌ای کوتاه نخواهم آمد، سال‌ها مردم این منطقه با از خود گذشتگی و رشادت‌ها دین خود را به نظام و کشور ادا کردند و اکنون زمان آن فرا رسیده تا مسئولان کشور مشکلات مردم این شهرستان را حل کنند.

 

کد خبر 946285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha