فرصت جهش صادرات با ارائه اختیار به مسئولان استانی

فروغان گفت: بهتر است تا برای ارائه بسته های حمایتی و تشویقی به صادرکنندگان اختیار به مسئولان استان ها داده شود تا فرصت جهش صادرات فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «خسرو فروغان»، امروز (دوشنبه 16 تیر) در جلسه آنلاین کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس گفت: عملکرد بانک مرکزی برای فعالیت بخش خصوصی و صادرات مشکلاتی ایجاد می کند.

رئیس کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس افزود: در شرایط اقتصادی کنونی و بحران کرونا، تجار با دشواری های فراوانی برای بازارهای خود که به سختی در خارج از کشور ایجاد کرده اند، روبرو هستند.  

 

وی اضافه کرد: در حوزه بازگرداندن ارز به کشور نیز مشکلاتی در شرایط حاضر برای بازرگانان وجود دارد و سامانه های ارزی، نرخ های تفاوت ارز و ... برای صادرکنندگان ما دردسر ساز شده است.

فروغان با اشاره به تهاتر برای بازگرداندن ارز به کشور، بیان کرد: بسیاری از صادرکنندگان ما وارد کننده نیستند که بتوانند با وارد کردن کالا در ازای کالای صادر شده اقدام کنند.

وی ادامه داد: لازم است تا دولت در این شرایط به بخش خصوصی اجازه شناسایی نیاز بازار را بدهد تا شاهد روان شدن روند صادرات و واردات باشیم.

فروغان تاکید کرد: اجازه ندادن به واردات کالا به صورت قانونی همچنین زمینه قاچاق کالا را برای سودجویان فراهم می کند و وجود کالای قاچاق در کشور به معنای خروج غیر قانونی ارز از کشور است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس با اشاره به مزایای اجازه صدور کالای بازرگانان گفت: برخورداری از مجوز صدور کالا باعث ایجاد زمینه مناسب برای بازگرداندن ارز به کشور نیز می شود.

فروغان افزود: برای ارائه بسته تشویقی صادراتی باید شرایط هر استان و ملزومات آن را در نظر گرفت و بهتر است تا برای ارائه بسته های حمایتی و تشویقی به صادرکنندگان اختیار به مسئولان استان ها داده شود تا فرصت جهش صادرات فراهم شود.

وی تاکید کرد: نگاه دستگاه های دولتی اقتصادی و بانک مرکزی در حمایت از بخش خصوصی در قرار دادن اقتصاد در مسیر درست خود اثر گذار است.

کد خبر 946584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha