ستاد هنری فرهنگ دفاع‌مقدس در خوزستان تشکیل شد

ستاد هنری ترویج فرهنگ دفاع‌مقدس امروز (دوشنبه ۱۶ تیر) با همکاری حوزه هنری و اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان به مناسبت چهلمین سالگرد آغاز حماسه دفاع‌مقدس و دستاوردهای بی‌بدیل آن تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، ستاد هنری ترویج فرهنگ دفاع‌مقدس امروز (دوشنبه 16 تیر) با همکاری حوزه هنری خوزستان و اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در سالن اجتماعات حوزه هنری خوزستان تشکیل شد.

 

این نشست با حضور سینا دلشادی سرپرست حوزه هنری خوزستان و حجت‌الااسلام نبی‌زاده مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان و با حضور کارشناسان فرهنگی و هنری حوزه هنری خوزستان برگزار شد.

 

این ستاد به مناسبت چهلمین سالگرد آغاز حماسه دفاع‌مقدس و به شکرانه دستاوردهای بی‌بدیل این فرهنگ درخشان تشکیل شده و از آنجا که خوزستان لستانی است که قدمگاه هزاران شهید گلگون‌کفن این کرز و بوم بوده، حوزه هنری به عنوان نهاید برخاسته از بطن و متن انقلاب اسلامی خود را موظف به روابت و تبیین و تلاش در جهت ماندگارتر کردن ارزش‌های نهفته در فرهنگ دفاع‌مقدس می‌داند.

 

محور فعالیت‌های این ستاد، این کلام مقام معظم رهبری است که فرمودند «آنچه که ملت ما پس از گذشتن دوران سخت جنگ هشت ساله باید مورد تدبر قرار بدهد این است که این جنگ را چه کسی به وجود آورد و چرا به وجود آورد و چه شد که موفق نشد؟ این سه نقطه اساسی است».

 

عمده فعالیت‌های لجستیک و محتوایی برای تشکیل ستاد هنری ترویج فرهنگ دفاع‌مقدس در حوزه هنری خوزستان فراهم است و این حوزه با تشکیل این ستاد قصد دارد فرهنگ دفاع‌مقدس را احیا و تداوم‌بخش فرهنگ ایثار و خط سرخ شهادت باشد.

 

از جمله فعالیت‌های این ستاد ایجاد بانک اطلاعات جامع مفاخر هنری و آثار فاخر هنری تولید شده در حوزه دفاع‌مقدس، طراحی یک شبکه هنری مجازی میان دغدغه‌مندان فرهنگ دفاع‌مقدس، تکریم قهرمانان دفاع‌مقدس با زبان هنر و تجلیل از هنرمندان حوزه دفاع‌مقدس، تاسیس گنجینه مجازی و متکمرکز آثار هنری دفاع‌مقدس قابل دسترسی برای عمومی با حفظ حقوق معنوی صاحبان آثار، تنظیم منشور جامع هنر دفاع‌مقدس با اتکا به منویات امام راحل و مقام معظم رهبری و دیگر استاد بالادستی، تدوین تقویم رویدادهای هنری مرتبط با دفاع‌مقدس، پل زدن برای ارتباط مؤثرتر و هم‌افزایی نهادهای حاکمیتی و خصوصی مرتبط با دفاع‌مقدس، راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه تخصصی هنر دفاع‌مقدس در حوزه هنری خوزستان و ... است.

 

کد خبر 946594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha