​ وجود ۳۰ هزار مهاجر خارجی در گلستان/ احتمال ازسرگیری تجارت جاده ای با کشور ترکمستان

شاهی گفت: ۳۰ هزار مهاجر خارجی از کشورهای گرجستان، پاکستان، آذربایجان، افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان در این استان زندگی می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «امیر شاهی» شامگاه امروز (دوشنبه 16 تیر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: براساس سیاست راهبردی وزارت خارجه تمام استان هایی که رفت و آمد خارجی دارند، با کشور خارجی هم مرز هستند و یا تجارت خارجی دارند نمایندگی وزارت امور خارجه در آن مستقر می شود.

 

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان ادامه داد: گلستان با کشور ترکمنستان مرز زمینی و دریایی دارد و بخش عمده ای از تجارت این منطقه از مرز ریلی و جاده ای ترکمنستان به کشورهای مثل قزاقستان و چین رقم می خورد.

 

شاهی تاکید کرد: استان گلستان از تنوع اقوام زیادی برخوردار است و 30 هزار مهاجر خارجی از کشورهای گرجستان، پاکستان، آذربایجان، افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان در این استان زندگی می کنند.

 

وی یادآور شد: روادیدهای مختلفی این مهاجران از تحصیل تا گذرنامه در دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان پیگیری می شود که در سال گذشته به نمایندگی وزارت خارجه ارتقاء پیدا کرد.

 

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان تاکید کرد: همچنین دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان مسائل اقتصادی، تجاری، واردات و ساماندهی مهاجری و مسائل مختلف دیگر را پیگیری می کند.

 

شاهی یادآور شد: از چهار  اسفند ماه با شرایط حاکمیتی کشور ترکمنستان و شیوع ویروس کرونا مرزهای ما با این کشور بسته شده بود و با پیگیری های وزارت خارجه از دو هفته گشته مرز ریلی باز شده است و هر روز بر تعداد واگن های افزوده می شود. 

 

وی بیان کرد: قول هایی از سوی کشور ترکمنستان برای بازگشایی مرز جاده ای نیز صورت گرفته است و امیدواریم به زودی شاهد بازگشایی کامل مرزهای استان با کشور ترکمنستان باشیم.

 

کد خبر 946722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha