ساخت مسکن برای مددجویان بهزیستی اندیمشک

رئیس اداره بهزیستی اندیمشک از ساخت مسکن برای مددجویان بهزیستی این شهرستان توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء خبر داد و گفت: به‌زودی مراحل ساخت این منازل آغاز و طی ۲ ماه به افراد واجد شرایط تحویل داده می‌شوند.

«فرحناز بیروم‌وند» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، تامین مسکن مناسب برای معلولان و مددجویان تحت پوشش روستایی دارای زمین را از اهداف مهم سازمان بهزیستی برشمرد و اظهار کرد: سازمان بهزیستی سالانه تعاملات زیادی را با ارگان‌های مختلف در این خصوص دارد.

 

رئیس اداره بهزیستی اندیمشک افزود: در این راستا در سال ۹۸ طی تفاهمنامه‌ای بین سازمان بهزیستی و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء تصمیم گرفته شد که توسط این قرارگاه یک‌هزار واحد مسکن برای مددجویان و معلولان سرپرست و خانوارهای دارای زمین مناسب ساخت در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در کل کشور ساخته شود.

 

وی با اشاره به اینکه شهرستان اندیمشک مطابق شرایط اعلام شده و پس از انجام پایش اطلاعات مددجویان، ۹ نفر واجد شرایط را شناسایی و به استان معرفی کرد اذعان داشت: پس از بررسی و برگزاری جلسات و انجام بازدید از زمین‌های معلولان، هفت نفر تایید نهایی شدند که به‌زودی مراحل ساخت این منازل آغاز و طی ۲ ماه توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء ساخته و به معلولان تحویل داده می‌شوند.

 

بیروم‌وند به ارائه برخی اقدامات واحد آسیب‌های اجتماعی و اورژانس اجتماعی ۱۲۳ بهزیستی اندیمشک در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا پرداخت و تصریح کرد: در این راستا برگزاری جلسه هم‌اندیشی با کارشناسان بهداشت با موضوع پیشگیری و کاهش آسیب‌های جسمی و روانی بیماری کرونا، نصب بنر و توزیع بروشور با موضوع راهکارهای پیشگیرانه از بیماری کرونا در سطح محلات و آگاه‌سازی ساکنان در خصوص راهکارهای پیشگیرانه از بیماری کرونا و کاهش آسیب‌های روانی ناشی از این بیماری، ارائه مشاوره در زمینه کاهش اضطراب و استرس ناشی از این ویروس و آموزش و ارائه راهکارهای پیشگیرانه و مراقبت‌های لازم به ساکنان صورت گرفت.

 

وی از اجرای طرح پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویژه کودکان کار در خیابان با اختصاص بیش از ۹ میلیون تومان از سوی سازمان بهزیستی جهت تهیه تجهیزات و بسته بهداشتی خبر داد و عنوان کرد: تهیه و توزیع ۷۰ بسته بهداشتی ماسک، دستکش یکبار مصرف، ژل ضدعفونی کننده، صابون، دستمال کاغذی، الکل، مایع دستشویی ۲ و چهار لیتری میان کودکان کار در خیابان انجام شد.

 

رئیس اداره بهزیستی اندیمشک ادامه داد: در همین راستا رصد کودکان کار در محل‌های پرتردد و تکمیل فرم غربالگری و گزارش‌گیری از کودکان کار در خصوص علامت‌های ابتلا به بیماری کرونا، آموزش عملی اقدامات بهداشتی و آموزشی نکات پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا به کودکان کار در خیابان و سایر کودکان در مناطق آسیب پذیر صورت گرفت.

 

وی با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری کودکان کار در سطح خیابان‌ها در راستای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و لزوم ماندن در خانه و تحویل آنها به خانواده‌های خود اضافه کرد: آموزش تلفنی ۱۳۹ کودک کار دارای پرونده در مرکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده بهزیستی شهرستان اندیمشک به همراه خانواده‌های آنها در خصوص پیشگیری از بیماری کرونا انجام شد.

 

بیروم‌وند با بیان اینکه توزیع بروشور و ارائه توصیه‌های بهداشتی جهت پیشگیری از انتقال ویروس کرونا و توصیه به حفظ آرامش و ارائه تکنیک‌های کنترل اضطراب و استرس حاصل در سطح اندیمشک به‌صورت مستمر انجام می‌شود افزود: کارشناسان اورژانس اجتماعی در سطح شهرستان مستقر شده‌اند و اقدام به تب سنجی و آموزش کودکان کار و عموم مردم جهت پیشگیری از ویروس کرونا می‌کنند.

 

وی در پایان با اشاره به برگزاری مسابقه کشوری آثار هنری کودکان و نوجوانان در قالب نقاشی و دلنوشته با موضوع تقدیر از تلاشگران عرصه مبارزه با ویروس کرونا یاد آور شد: این مسابقه با هدف فعال شدن ذهن کودکان و نوجوانان و حس قدرشناسی و نوع‌دوستی در میان کودکان و نوجوانان کار مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده اداره بهزیستی اندیمشک برگزار شد.

 

کد خبر 946745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha