تشکیل گروه های جهادی برای مبارزه با کرونا در سیستان و بلوچستان

حجت الاسلام مومنی از تشکیل گروه های جهادی برای مبارزه با کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: تاکنون ۳هزار بسته غذایی در مساجد توزیع شده است.

«حجت الاسلام مجسن مومنی» در گفتگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان در کنار وظایف ذاتی خود با توجه به شیوع ویروس کرونا فعالیت های اجتماعی و فرهنگی نیز انجام می دهد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و اقدامات انجام شده برای خدمت رسانی به مردم، افزود: در بخش فرهنگی با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه شده است، مردم از فضیلت مساجد و مراسم معنوی محروم مانده اند؛ بنابراین کانون های فرهنگی و هنری مساجد، اداره کل اوقاف و گروه های هیئتی فعالیت های فرهنگی، مراسمات مذهبی و معنوی را در فضاهای مجازی برگزار می کنند.

 

وی با بیان اینکه مراسمات به صورت محدود با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در برخی مساجد برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در بخش فعالیت های اجتماعی نیز با توجه به شرایط ویژه منطقه سیستان و بلوچستان همه مساجد مستقر در سطح زاهدان بسته های دارویی و درمانی و تجهیزات بهداشتی تهیه کرده اند و در اختیار شهروندان قرار داده اند.

 

حجت الاسلام مومنی افزود: در شرایط شیوع ویروس کرونا برخی مساجد و هیئت های استان سیستان و بلوچستان به صورت استانی فعالیت می کنند و گروه های جهادی تشکیل داده اند تا برای کمک رسانی و ارایه خدمت به مناطق مختلف استان مراجعه کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در شرایط سختی که پیش رو داریم، همدلی و هم افزایی بین گروه های مختلف مردم ایجاد شده است و همه تلاش می کنند تا به سهم و اندازه خود به یکدیگر کمک کنند تا بتوانیم از شرایط بحرانی ویروس کرونا عبور کنیم.

 

حجت الاسلام مومنی افزود: سه هزار بسته غذایی به ارزش هر کدام 250 هزار تومان در زمان شیوع ویروس کرونا توسط مساجد و گروه های مردمی در بین اقشار کم بضاعت توزیع شده است.

 

 

کد خبر 946850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha