تشکیل ۱۶۰۰ پرونده شخصیت متهم  زیر ۱۸ سال در دادگستری مازندران

حجت‌الاسلام موسوی از تشکیل ۱۶۰۰ پرونده شخصیت متهم زیر ۱۸ سال در سال ۹۸ توسط مددکاران در تمامی حوزه‌های قضایی استان خبر داد و گفت: به دلیل اهمیت موضوع حقوق کودک یک شعبه در حوزه قضایی برای بررسی پرونده‌های کودکان در نظر گرفته شد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام «سید مرتضی موسوی» امروز (17تیر) در جلسه کمیته کاری  بانوان و خانواده در حوزه حقوق کودک(بررسی وضعیت کودکان فاقد هویت و ارائه تدابیر جهت استفاده از مجازات جایگزین حبس برای اطفال)، اظهار کرد: دین مبین اسلام با در نظر گرفتن همه جوانب، به حقوق کودک اشاره می‌کند و در آموزه‌های دینی هم  تأکید  می‌کند که کسی خود را به کودکان بی‌توجه بداند؛ از ما نیست.

 

معاون اجتماعی و پيشگيری از وقوع جرم دادگستری مازندران بابیان اینکه بیشترین هجمه مربوط به کودکان است که این موضوع در حوادث طبیعی و غیرطبیعی ملموس بوده است،افزود: همه‌ی نهادها در دفاع از حقوق کودکان تلاش کنند.

 

وی تخفیف و مجازات جایگزین حبس به‌شدت در دادگاه‌های اطفال پیگیری می‌شود،گفت: دستگاه قضایی برای انجام این کار نخست پرونده شخصیت تشکیل داده و در گام دوم مشاوران و روانشناس پرونده کودکان را انتخاب کرده که بر اساس آن قاضی دادگاه کودکان موظف به استفاده ازنظر مشاوران برای صدور حکم است.

 

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: پرونده شخصیتی حاوی اطلاعات روانی،تربیتی و موارد مهمی ازجمله جنسیت،سوابق فردی،وضع جسمانی،شرایط اجتماعی و خانواده‌ی اطفال و نوجوانان و اظهارات متخصصان علوم پزشکی،روانشناسی،مددکاری و پژوهش‌های اجتماعی به‌ویژه متخصصان جرم‌شناسی درباره متهم است.

 

وی از تشکیل هزار و 600 پرونده شخصیت متهم  زیر 18 سال در سال 98 توسط مددکاران در تمامی حوزه‌های قضایی استان خبر داد و  افزود: به دلیل اهمیت موضوع حقوق کودک یک شعبه در حوزه قضایی برای بررسی پرونده‌های کودکان در نظر گرفته شد .

 

حجت‌الاسلام موسوی تأکید کرد : همه افراد به‌عنوان مدعی‌العموم در خصوص تضییع حقوق کودک گزارش دهند.

کد خبر 946986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha