آغاز فعالیت۳۹۲ پایگاه اوقات فراغت دانش آموزی دراستان سمنان

عرب خراسانی از افزایش ۱۰ درصدی تعداد پایگاه‌های اوقات فراغت آموزش وپرورش در استان سمنان خبردادوگفت: تعداد این پایگاه ها از ۳۵۷ پایگاه تابستانی به ۳۹۲ پایگاه افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان،«علی اکبر عرب خراسانی» در دومین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان سمنان با بیان اینکه  پایگاه‌های اوقات فراغت  از ۱۵ تیرماه تا پایان مرداد ماه به دانش آموزان برنامه های متنوع ارائه می دهند گفت: چارچوب برنامه‌های اوقات فراغت امسال با توجه به تغییرات ایجاد شده بر محوریت آموزش‌های معارفی‌، هنری ، فرهنگی‌، هویتی ، تربیت بدنی، سلامت ، حرفه‌ای‌ و کارآفرینی  است.

 

‌معاون اداره کل آموزش‌وپرورش سمنان«هر دانش آموز، یک مهارت» را شعاراداره کل آموزش و پرورش این استان در برنامه‌های غنی سازی تابستان سال جاری اعلام کردوگفت: غنی سازی اوقات فراغت یکی از فرصت‌های جدی برای تربیت و فرهنگ سازی در بین دانش‌آموزان است.

 

وی با اشاره به اینکه در برخی مناطق امکان ارائه آموزش به‌صورت مجازی وجود ندارد اظهارداشت: در این مناطق فعالیت‌های تابستانه اوقات فراغت در رشته‌های مهارتی و فنی حرفه‌ای هنری، با رعایت پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام خواهد شد.

 

عرب خراسانی بابیان اینکه برنامه‌های اوقات فراغت وزارت آموزش‌وپرورش بر مبنای سند چشم‌انداز آموزش‌وپرورش و شیوه‌نامه ابلاغی آموزش‌وپرورش و آئین‌نامه فعالیت‌های تابستانی تنظیم‌شده استاضافه کرد: ایجاد فرصت آموزش مهارت‌های فردی و اجتماعی از اهداف مهم این نهاد در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت است.

 

‌معاون اداره کل آموزش‌وپرورش سمنان ترویج فرهنگ استفاده از فضای مجازی، تحقق پویش در خانه بمانیم و اهتمام به آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را از دیگر اهداف برنامه‌ریزی‌شده در این راستا برشمرد و گفت: در تابستان سال گذشته درمجموع ۳۸ هزار و ۷۷۴ نفر دانش‌آموز دختر و پسر از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در ۳۵۷ پایگاه تابستانی استفاده کردند.

 

وی با اشاره به برخی محدودیت‌های مالی در برگزاری این دوره‌ها گفت: منابع مالی تامین حق الزحمه مدرسان و معلمانی که در بحث اوقات فراغت همکاری می‌کنند از طریق حمایت‌های استانداری سمنان، خودیاری والدین‌،  کمک‌های خیرین و مساعدت‌های ستادی و همچنین اعتبارات اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان تامین می‌شود.

 

عرب خراسانی بسترسازی برای بهره‌مندی دانش آموزان از فرصت‌های فضای مجازی  را ضروری دانست وگفت: در این راستا پیشنهاد شده شرکت مخابرات استان سمنان یک بسته رایگان یک ماهه به هر کدام از ۳۹۲ پایگاه اوقات فراغت استان سمنان به‌منظور بهره مندی دانش اموزان و تسهیل در تولید محتوا اهدا کند.

کد خبر 946989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha