۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای روستاهای مواجه با تنش آبی لازم است

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای روستاهای درگیر با تنش آبی این شهرستان لازم است.

«شهرام رمضانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با اشاره به برنامه های کوتاه مدت، بلندمدت و میان مدت این شرکت، اظهارداشت: برای رفع مشکلات روستاهای مواجه با تنش شدید آبی در شهرستان، ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

 


مدیر امور آب و فاضلاب شیروان بیان داشت:  این میزان اعتبار باید برای حفر و تجهیز چاه، برق رسانی، احداث مخازن جدید، اجرای خطوط انتقال و اصلاح و توزیع شبکه آب هزینه شود.

 


رمضانی خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل روستای گردشگری زوارم، در بخش مرکزی شیروان نیز باید از چاه شماره ۱۹ شیروان، که در فاصله ۳.۵ کیلومتری آن قرار دارد، لوله گذاری انجام شود.

 


وی عنوان کرد: روستای حسین آباد نیز با هزار و ۱۵۷ مشترک، علیرغم دارا بودن سه حلقه چاه و سه باب چشمه، تنها قادر به جوابگویی به نیاز ۶۰۰ مشترک است که نیاز است یک حلقه چاه حفر شود.

 


رمضانی تصریح کرد: هم ‌اکنون ۲۵ روستا در بخش‌های مرکزی، سرحد و قوشخانه این شهرستان با تنش شدید آبی مواجه است.

 


مدیر امور آب و فاضلاب شیروان اظهارداشت: اکنون ۱۳۴ روستای شیروان با جمعیتی حدود ۶۰ هزار نفر زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند که ۲۱ هزار و ۵۰۰ انشعاب آب در این روستاها وجود دارد.

 


رمضانی ابراز امیدواری کرد که با تدابیر اندیشیده شده، کار آبیاری سیار این روستاها با نظم و تعدد بیشتر دنبال شود.

 


وی اذعان کرد: سال‌های نه چندان دور خشکسالی در خراسان شمالی داد کشاورزان را درآورده بود؛ اما در تأمین آب شرب، مردم مشکلات عدیده‌ای نداشتند و به عبارت بهتر به راحتی می‌توانستند از آب شرب بدون هیچ‌گونه قطعی استفاده کنند.

 


وی اظهارداشت: در سال جاری شاهد کمبود آب در برخی از روستاها هستیم که پیگیر حل این موضوع خواهیم بود.

 

 

کد خبر 947154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha