پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه نیروگاه خورشیدی در شهرستان ازنا

رضایی پور با اشاره به اجرای طرح نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه و موقوفات استان، گفت: پروژه نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلو وات موقوفه مدنی شهرستان ازنا بیش از ۹۰ درصد رشد داشته است.

« مسلم رضایی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: با اتمام نصب پنل های خورشیدی بر روی سازه استراکچر، پیشرفت پروژه سرمایه گذاری موقوفه مدنی شهرستان ازنا به ۹۰ درصد رسید.

 

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه لرستان  بیان کرد: پیش از این عملیات تسطیح و خاکبرداری، پی کنی، اجرای سنگ کاری و فنداسیون، ساخت و نصب سازه استراکچر انجام شده بود.

 

وی ادامه داد: این مزرعه خورشیدی، از پروژه های سرمایه گذاری دانش بنیان و غیر عمرانی، به عنوان یک نیروگاه خورشیدی بزرگ مقیاس با رویکرد استفاده از انرژی پاک خورشیدی، منطبق با ضوابط زیست محیطی، به منظور کمک به تولید برق، ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای موقوفات راه اندازی شده است.

 

رضایی پور با اشاره به حجم سرمایه گذاری یک میلیارد تومانی این پروژه، بیان کرد: این طرح با تامین اعتبار از محل مشارکت و سرمایه گذاری تعدادی از موقوفات شهرستان های استان لرستان، در زمینی به مساحت بیش از ۲۰۰۰ مترمربع از اراضی روستای شش دانگ موقوفه امامزاده قاسم (ع) شهرستان ازنا راه اندازی شده است.

 

وی با بیان اینکه این طرح هم اکنون درمراحل پایانی احداث قرار دارد، گفت: نرخ بازده داخلی این پروژه ۳۲ درصد و دوره بازگشت سرمایه آن، نزدیک به ۵ سال می باشد؛ کلیه تاسیسات و تجهیزات بکارگرفته شده در این نیروگاه تولید داخل است. 

 

رضایی پور اظهار کرد: با توجه به نگاه ویژه سازمان اوقاف و امور خیریه و مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان، اجرای پروژه های سرمایه گذاری غیر عمرانی و دانش بنیان نیروگاه های خورشیدی، در دستور کار معاونت بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان قرار دارد.

 

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه لرستان اظهار کرد: تا کنون توانسته با مشارکت و همکاری صمیمانه مدیرعامل محترم شرکت توزیع برق استان، مدیران و کارکنان ادارات برق و اوقاف و امورخیریه شهرستان های خرم آباد، بروجرد، کوهدشت و دلفان، تعداد هفت نیروگاه خورشیدی هرکدام به ظرفیت های جداگانه ۵ تا ۵.۵ کیلووات احداث و وارد شبکه مدار نماید.

کد خبر 947373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha