استان قم ظرفیت تولید ماسک مازاد بر نیاز خود را دارد

غضنفری با بیان این که استان قم ظرفیت تولید ماسک مازاد بر نیاز خود را دارد، گفت: روزانه ۱۵۰ هزار ماسک در استان تولید می‌شود که هرچند فعلا ۱۰۰ هزار عدد با نیازخودمان فاصله داریم ولی ظرفیت تولید ماسک در قم بیش از این میزان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «مهرداد غضنفری» در جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت بحران که پیش از ظهر امروز(چهارشنبه 18 تیر) در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به شیوع گسترده بیماری کرونا در قم و در سایر کشور اظهار داشت: وقتی مردم را مجبور به استفاده از ماسک می کنیم باید تولیدات این محصول گسترده شود.

 

معاون اقتصادی استاندار قم افزود: استانداری و فرمانداری پای کار هستند و موانع پیش رو از منظر مجوزها برداشته شده است و مراکز تولیدی ماسک از این نظر هیچ منعی ندارند و می‌توانند کار خود را ادامه بدهند.

 

وی بیان داشت: آقای مدرس خیابانی در سفر به قم و همچنین مسؤولان حوزه بهداشت اعلام کردند مانعی برای فعالیت هایشان نیست، هرچند الان روزانه 150 هزار ماسک تولید می‌ شود ولی نیاز اولیه ما 250 هزار ماسک است و برای رسیدن به این تعداد، مواد اولیه باید تأمین شود.

 

غضنفری در ادامه با بیان این که استان قم ظرفیت تولید بیش از میزان نیاز خود را نیز دارد، عنوان کرد: ما می توانیم از ظرفیت مراکز تولیدی خود برای تولید ماسک به اندازه زیاد استفاده کنیم و پس از استفاده میزان نیاز در استان قم، مازاد بر آن برای تأمین خارج از استان با قیمت مصوب فروخته شود.

 

وی با بیان این که مواد اولیه تولید ماسک گران شده است، خاطرنشان ساخت: با این حال ما نمی توانیم تخطی کنیم و قیمت تمام شده ماسک را گرانتر اعلام کنیم همچنانکه مردم هم قبول نمی کنند و واحدهای تولیدی فعلا باید با این قضیه کنار بیایند.

کد خبر 947446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha