نقش ادبیات کودک و نوجوان در انتقال ارزش های اخلاقی

افتخاری گفت: ادبیات کودکان و نوجوانان، می تواند صداقت، درستی، مهربانی و آموزش مهارت‌های زندگی را با این نسل به اشتراک بگذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «زهرا افتخاری»، امروز (چهارشنبه 18 تیر) در نشست مجازی ویژه روز ادبیات کودک و نوجوان که با حضور «بیوک ملکی»، شاعر، نویسنده و تصویرگر کتاب کودک و نوجوان در شیراز به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان گفت: توجه به ادبیات کودک نباید به یک دوره و یک روز خاص محدود شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس افزود: نامگذاری 18 تیر به عنوان روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در تقویم ملی کشور، نشان از اهمیت و تاثیر ادبیات در رشد و تربیت این نسل آینده سازاست که نباید از آن غافل شد.

وی اضافه کرد: مقوله فرهنگی و ادبی در حوزه کودک و نوجوان دامنه وسیعی دارد که لازم است با برنامه ریزی های موثر و مستمر برای آن در طول سال برنامه ریزی شود که این نگاهی است که همواره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به آن توجه ویژه دارد.

افتخاری تصریح کرد: روز ملی ادبیات کودک و نوجوان فرصت مناسبی برای شکوفایی استعدادها و عمق‌بخشی به شادی‌ها و لبخندها به شمار می رود که دنیای کودکانه را با هنر و ادبیات آشنا کنیم.

وی ادامه داد: ادبیات کودک به ویژه با ایجاد فرصت آشنایی با قصه های خوب و رنگین، موجب ایجاد نشاط در دنیای کودکان می شود و شاعران و هنرمندان این حوزه برای ارتقای فرهنگی این نسل سرمایه های ارزشمندی به شمار می روند.

افتخاری با اشاره به کاربرد ادبیات در ایجاد و تقویت صفات اخلاقی خوب در کودکان و نوجوانان عنوان کرد: با این ادبیات می توان صداقت، درستی، مهربانی و آموزش مهارت‌های زندگی را با این نسل به اشتراک گذاشت.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با تشکر از شاعران، نویسندگان و سایر مسئولان فرهنگی برای ادامه فعالیت های ادبی خود در بحران کرونا گفت: تلاش این افراد برای آموزش مهارت های زندگی و ارزش ها در این ایام قابل تقدیر است.

کد خبر 947447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha