گفتمان مسجد انقلابی به مطالبه عمومی تبدیل شود

حجت الاسلام مهدوی ارفع با اشاره به اینکه مسجد باید کانون محوری تربیت نیروی انسانی در جهت تمدن اسلامی باشد، گفت: باید گفتمان مسجد انقلابی حاکم بر تمام مساجد و به مطالبه عمومی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «مجتبی مهدوی ارفع» پیش از ظهر امروز (۱۸تیر) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: مسجد باید کانون محوری تربیت نیروی انسانی تمدن اسلامی در گام دوم انقلاب باشد لذا دو راهبرد نگرشی و عملیاتی را مدنظر قرار داده ایم.

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان با بیان اینکه در راهبردهای نگرشی معتقدیم باید برای سه مضمون مسجد مطلوب، جامعه آرمانی و تمدن اسلامی برنامه داشته باشیم، افزود: در بحث مسجد مطلوب، شبکه مسائل مسجد را بررسی کردیم و اجزای مسجد شامل امام جماعت، کانون فرهنگی و هنری، پایگاه بسیج، هیات عزاداری، گروه جهادی و هیات امناء باید به حد مطلوبی برسند تا به سمت مسجد طراز انقلاب اسلامی در جهت تمدن سازی اسلامی پیش برویم.

 

وی به رزمایش مواسات اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا طرحی ارائه دادیم تا مساجد بحث شناسایی دقیق افراد آسیب دیده از کرونا را انجام دهند تا به آنان خدمت رسانی کنیم.

 

حجت الاسلام مهدوی ارفع بیان کرد: متاسفانه در مساجد درگیر رفع اختلافات هستیم در حالی که امام راحل فرمود ما انقلاب کردیم تا با مساجد کشور را اداره کنیم؛ اما اکنون امور مساجد درگیر رفع اختلافات بین اجزای مساجد است.

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان به راهبردهای عملیاتی برای تبدیل شدن مسجد به کانون محوری تربیت نیروی انسانی تمدن اسلامی، افزود: باید گفتمان مسجد انقلابی حاکم بر تمام مساجد شود و  به مطالبه عمومی تبدیل شود و بدنه مردمی و اجتماعی از ما توقع تحقق مسجد انقلابی را داشته باشند.

 

وی ادامه داد: باید محوریت مسجد و امام جماعت در بین مردم و مسئولان فرهنگ‌سازی شود که مسجد محلی برای هدایتگری معنوی، سیاسی و ارائه خدمت اجتماعی و پناهگاه مردم است.

 

حجت الاسلام مهدوی ارفع با تاکید بر لزوم هماهنگی در بین مجموعه های درونی و بیرونی مساجد با ارائه برنامه های مدون، گفت: لازمه محور بودن مسجد این است که مرکزی به نام امور مساجد ایجاد شده و همه نهادها برای ارائه خدمت باید با مرکز رسیدگی به امور مساجد هماهنگ باشند.

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان با اشاره به شبکه سازی در مساجد، گفت: مسجد باید کانون محوری مردمی نماینده ولی فقیه شود و باید این شبکه سازی اتفاق بیافتد.

 

وی به مسئله الگوسازی مساجد اشاره کرد و افزود: باید در هر شهرستان چند مسجد به عنوان الگو  مسجد طراز انقلاب اسلامی مشخص  کنیم و بیشتر به آنان توجه شود و مابقی مساجد را به این مسجد طراز مرتبط کنیم.

 

حجت الاسلام مهدوی ارفع بر توانمندسازی همه مجموعه ها و ارکان مسجد تاکید کرد و ادامه داد: در این راستا دوره های توانمندسازی در چهار عرصه دانش و علم، روشی و مهارت، بصیرتی و ارزشی پیش بینی شده است.

کد خبر 947450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha