تحقق مصوبه هیات وزیران برای انرژی های تجدید پذیر فقط در یک دستگاه شهرستان بوده است

مدیرشرکت برق شهرستان فاروج گفت: الزام دستگاه های اجرایی نسبت به تأمین حداقل ۲۰ درصد برق مصرفی خود از انرژی­ های تجدیدپذیر مصوبه هیات وزیران در شهریور ۹۵ بوده که فقط یک دستگاه در شهرستان آن را اجرایی کرده است.

«علی پیک فلک» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: بر اساس این مصوبه دستگاه ها برای تامین حداقل 20 درصد برق مصرفی باید از سیستم های خورشیدی استفاده کنند و اگر انجام نشود هزینه برق مصرفی 20 درصد با نرخ خرید انرژی های خورشیدی حساب می شود.

 

مدیر شرکت برق فاروج افزود: نرخ خرید انرژی خورشیدی در حدود هفت هزار و 500 ریال است در حالی که نرخ معمول یک هزار ریال است.

 

وی با اشاره به اینکه این طرح تا پایان سال 98-97 باید اجرایی می شد، بیان کرد: تنها شرکت گاز شهرستان این مصوبه را اجرایی کرده است.

 

پیک فلک بیان داشت: حداقل هزینه مورد نیاز برای اجرای این طرح در دستگاه ها 500 تا 600 میلیون ریال و بازگشت سرمایه هم در چهار سال اتفاق می افتد.

 

با تصویب هیات وزیران و در اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت ­پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، وزارتخانه ­ها، مؤسسات دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت­ های دولتی موظفند تا مدت دو سال حداقل ۲۰ درصد از برق مصرفی ساختمان­های خود را از انرژی­های تجدیدپذیر تأمین کنند.

کد خبر 947486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha