راهکارهای معنوی در مقابله با کرونا نباید فراموش شود

بیدخام گفت: راهکارهای معنوی در کنار رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی مقابله با کرونا نباید فراموش شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «مریم بیدخام» در دیدار با هیئتی از خادمان مسجد جمکران بیان کرد: شیوع کرونا در کشور ترس و نگرانی زیادی را بین مردم ایجاد کرد، در کنار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نسخه ‌های معنوی و توسل به ائمه اطهار  و معصومین (ع) هم می ‌تواند در آرامش معنوی موثر باشد.

 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین به تشکیل کارگروه سلامت و روان در استان قزوین اشاره کرد و افزود: این گروه کاری با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی و مشارکت سایر دستگاه‌ های اجرایی و سازمان‌های ذیربط علمی برای شناخت مشکلات و راهکارهای افزایش تاب آوری سلامت معنوی و سلامت روان در برابر بیماری کرونا و پس از آن تشکیل شده است.

 

وی با بیان اینکه کرونا باعث تغییر سبک زندگی فردی و اجتماعی در بین شهروندان شده است، اظهار کرد: کرونا تبعات و آثار مثبتی هم به همراه داشته و آن ایجاد روحیه وفاق، همدلی و همبستگی بین آحاد مردم و اقدامات بسیار خوب تشکل‌های مردمی، سمن‌ها، گروه‌ های جهادی، روحانیون در کمک به اقشار آسیب دیده کرونا است.

 

بیدخام اضافه کرد: راهکارهای معنوی در مدیریت استرس ناشی از ویروس کرونا  اهمیت بنیادی دارد و علاوه بر آن با توجه به فطرت الهی بشر در توجه به معنویت و باورهای دینی لازم است که برای به آرامش رسیدن باید از توکل و توسل به معصومین در کنار دستورات بهداشتی استفاده کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: اگرچه اجرای طرح فاصله ‌گذاری اجتماعی به عنوان اقدامی بی‌ سابقه برای کنترل و کاهش بیماری کرونا به کار بسته می‌ شود، اما پیامدهای منفی آن در چارچوب قرنطینه خانگی هم قابل تأمل است.

 

کد خبر 947578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha